Hoe kan ik een bankrekening openen zonder persoonlijke gegevens op te geven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is het bezwaar om persoonlijke gegevens prijs te
geven?
Waar moet de bank met het geld doen als je een anonieme rekening zou hebben en jij tegen een boom rijdt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Crimineel dus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
help, nu krijg je weer antwoorden dat het niet mag en waarom je het zou doen. Vraagsteller stelt een vraag, en wil graag een antwoord. Hij of zij heeft daar redenen voor of vind het leuk om te weten. Wij horen dan een antwoord te geven en niet de moraal ridder uit te hangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Henneke, je mag in een reactie best vragen naar de achtergrond/reden van de vraag. Ook dat er aan de uitvoering aspecten zijn verbonden die de vraagsteller zou moeten weten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat weet ik, maar vaak is het zo, waarom zou je dat willen, het mag niet... enz enz..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus je kunt beter niet generaliseren en alle opmerkingen op een hoop gooien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat doe ik toch ook niet? Ik heb geen voorbeelden en namen genoemd toch? Ik verwacht zulke antwoorden, ik zeg toch ook: nu krijg je weer .... Jij voelt je dus aangesproken, moet je niet doen.

Het beste antwoord

In Nederland niet.
Er zijn landen met een bankgeheim waar je een rekening kunt openen zonder dat iemand daar achter kan komen. De bank moet echter nog steeds je naam weten.
Sinds 9/11 is het internationaal veel moeilijker geworden een anonieme bankrekening te hebben.

Toegevoegd na 4 minuten:
Kijk hier:
http://www.buitenlandsebankrekening.nl/buitenlandse-bankrekeningen

voor een buitenlandse rekening of anonieme credit/debitcard (zonder naam)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ha, die Nieuwsgierig37;

Nee, de belastingdienst wil inzage kunnen hebben in ieders financiële gegevens en daarom is het niet meer mogelijk om anoniem bankrekeningen te openen in ons land.

Toegevoegd na 1 minuut:
Toevoeging: tot voor kort was het in Zwitserland nog wel mogelijk om rekeningen op nummer te openen, maar volgens mij is onder druk van de EU ook daar een einde aan gekomen. Tenminste voor EU-burgers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan geen bankrekening open zonder persoonlijke gegevens te openen, je kan er wel een openen op de kaaiman eilanden en je gegevens daar opgeven, en je kan daar aangeven dat je niet wil dat je gegevens worden gedeeld met nederland. Nederland heeft namelijk geen connecties met die eilanden, dit is wel illegaal. Maar je wilt je gegevens verborgen houden dus zal dit waarschijnlijk voor illegale activiteiten zijn.