Hoe kan ik een bankrekening openen zonder persoonlijke gegevens op te geven?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

In Nederland niet. Er zijn landen met een bankgeheim waar je een rekening kunt openen zonder dat iemand daar achter kan komen. De bank moet echter nog steeds je naam weten. Sinds 9/11 is het internationaal veel moeilijker geworden een anonieme bankrekening te hebben. Toegevoegd na 4 minuten: Kijk hier: http://www.buitenlandsebankrekening.nl/buitenlandse-bankrekeningen voor een buitenlandse rekening of anonieme credit/debitcard (zonder naam)

Ha, die Nieuwsgierig37; Nee, de belastingdienst wil inzage kunnen hebben in ieders financiële gegevens en daarom is het niet meer mogelijk om anoniem bankrekeningen te openen in ons land. Toegevoegd na 1 minuut: Toevoeging: tot voor kort was het in Zwitserland nog wel mogelijk om rekeningen op nummer te openen, maar volgens mij is onder druk van de EU ook daar een einde aan gekomen. Tenminste voor EU-burgers.

Google even op anoniem bankieren. Ik gok dat er mogelijkheden zijn, maar niet legaal.

Je kan geen bankrekening open zonder persoonlijke gegevens te openen, je kan er wel een openen op de kaaiman eilanden en je gegevens daar opgeven, en je kan daar aangeven dat je niet wil dat je gegevens worden gedeeld met nederland. Nederland heeft namelijk geen connecties met die eilanden, dit is wel illegaal. Maar je wilt je gegevens verborgen houden dus zal dit waarschijnlijk voor illegale activiteiten zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100