Ha, die Eltonno;

Zoals Feniks al vermoedde heeft Bommeliaanse economie alles te maken met de manier waarop Heer Bommel in het boek De Bovenbazen aankijkt tegen de manier waarop deze Bovenbazen (zeg maar, de CEO's en Raden van Bestuur) omgaan met economische belangen en zich hiertegen verzet. Zoals Heertje al aangaf was De Bovenbazen in feite een satirisch manifest dat de uitwassen van het kapitalisme bekritiseerde. Niet voor niets is deze Tom Poes & Ollie B. Bommel-uitgave juist nu in een crisiseditie opnieuw uitgegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat heeft vast met Bommel te maken van Marten Toonder

Toegevoegd na 5 minuten:
Maar wat het precies betekend weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet gezien,maar mogelijk heeft het met Harry van Bommel van de SP te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het ook niet gezien, maar ik neem aan dat het om de bovenbazen van heer Bommel draait: wat er ook gebeurt de rijken worden steeds rijker.