Mag de werkgever een medisch rapport meesturen bij de ontslagaanvraag aan de kantonrechter zonder de toestemming van de werknemer?

Het rapport is een verslag van een psychologisch onderzoek dat door de werkgever is aangevraagd.
Dit verslag is met de toestemming van de werknemer naar PZ gestuurd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je hebt toestemming verleend om het naar pz te versturen daarmee is het onderdeel van je dossier geworden. Dus kan het gebruikt worden ook in je ontslag zaak.
ronron1212
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, dat mag niet. Tenzij het naar de medisch adviseur van de rechtbank is gestuurd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Indien het niet apart naar de medisch adviseur van de rechtbank is doorgestuurd is het dan mogelijk om dat medisch rapport ( verslag) als een niet geldig aangevoerd stuk te ´bestempelen´ ?
ronron1212
12 jaar geleden
dat is niet zo de rechter kan alle stukken ontvangen die in het dossier zitten en kan advies vragen aan een adviseur of specialist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rest dan alleen bezwaar maken dat de werkgever zonder toestemming het rapport aan derden heeft gegeven?
ronron1212
12 jaar geleden
Het rapport is met toestemming van de werknemer opgenomen in het dossier van PZ. Hiermee heeft de werkgever het recht om dit rapport wat onderdeel is geworden van het dossier van de werkgever voor te leggen aan de rechter en in dit geval ontslag aan te vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft een rechtbank een medisch adviseur??? Ik geloof er niets van. Graag een link.
ronron1212
12 jaar geleden
hebben ze niet de rechter kan aan de hand van de zaak een adviseur vragen om rapport uit te brengen.