Krijg ik een eindejaarsuitkering van mijn vorige werkgever? ik werk in de gehandicaptenzorg.

Ik ben per juli van baan veranderd. Van mijn huidige werkgever heb ik een uitkering van juli tot dec ontvangen.
Heb ik recht op die voorgaande maanden van mijn vorige werkgever?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (3)

Daar heb je inderdaad recht op. Het bedrag wat elke maand voor de eindejaarsuitkering opzij wordt gezet, is (bij mij althans) te zien op je loonstrookjes. Dat geldt ook voor vakantiegeld. Je hebt van januari 2011 t/m juni 2011 een bedrag opgespaard wat je hoort te krijgen. Misschien heb je het zelfs al gekregen bij je laatste salaris, van juni. Controleer dat eerst even, voor je contact opneemt met (de personeelsafdeling van) je vorige werkgever.
Succes; altijd meegenomen zo'n bedrag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het goed is heb je dat bedrag ontvangen bij einde dienstverband. Controleer je loonstrook. Als dat niet het geval is moet het deze maand dus nu op je bankrekening staan
ronron1212
12 jaar geleden
Bel even met je salaris administratie.
Kijk ook even in je CAO
Voor zover ik er uit kon halen gaat er per 01-01-2012 een artikel in, dat ook een eerdere werkgever moet uitbetalen, maar waarom dat dit jaar niet is begrijp ik niet, dus gelijk bellen!!!!!!