pakketje thuis gekregen uit China maar zelf niks besteld, wat nu?

Ik heb in 2 weken 2 pakketjes uit China gekregen. Met mijn adres en en mijn naam terwijl ik dit niet bestel! Er zaten vreemde dingen in zoals een kattenpult en een dildo. Dit klinkt raar, maar het is echt waar. Ik weet niet goed wat ik hier mee moet doen

Toegevoegd na 17 minuten:
Er staat ook geen adres bij waarna ik het terug kan sturen..

Toegevoegd na 19 minuten:
En er zit ook geen factuur bij!

Toegevoegd na 51 minuten:
Betekend dit dat ik hier niks aan kan doen en het dus ook niet kan terug sturen en deze personen/persoon dit gewoon kan blijven sturen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
10.1K
Ritsuka
7 jaar geleden
stuur het terug naar het bedrijf
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Er staat dus geen adres op waarna ik het terug kan sturen!
Amadea
7 jaar geleden
Er is kennelijk iemand die jou een loer wil draaien. Als hij of zij dit zelf betaalt, tja, dan moet je zelf weten wat jij ermee doet. Maar zit er een factuur bij, dan moet je inderdaad even contact opnemen met het bedrijf waar die pakketjes vandaan komen.
capthavoc
7 jaar geleden
Waarschijnlijk een (slechte) grap kun je ook achterhalen waar de rekening naar toe is gegaan? heb je in het verleden misschien ergens op een computer ingelogd en vergeten uit te loggen ?
zodat anderen via jouw account iets kan flikken ?
misschien tijd om al je wachtwoorden beter te beveiligen?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Geef het aan het postkantoor? Of schrijf retour afzender? Je kan het altijd proberen... toch?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja dit is heel vreemd. Ik ken geen mensen die dit soort dingen doen. Ook snap ik niet wie dit betaald. Er gaat niks van mijn rekening af.
bamibal
7 jaar geleden
Terugsturen heeft geen enkele zin. Gewoon houden of weggooien.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Tsja... Misschien gewoon een dartboard neerzetten en dan met de katapult de dildo afvuren? Als je geen enkele gegevens hebt over de besteller of het verzendende bedrijf valt er verder weinig mee te doen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Betekend dit dat ik dit niet kan stoppen en deze mensen zo vaak dingen naar mij toe kunnen sturen als ze willen?
Z512099
7 jaar geleden
Denk eraan dat de katapult een verboden wapen is, de dildo kan nog van pas komen.
paulus811
7 jaar geleden
Alles wat je ongevraagd krijgt toegestuurd mag je houden, zelfs al zou er een factuur bij zitten. Ik zou er verder niet mee zitten en ermee doen wat je wilt, desnoods weggooien.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je kunt mensen niet stoppen dingen naar je adres op te sturen. Wel kun je proberen om je post te laten filteren: https://www.postfilter.nl/ (had ik nog nooit van gehoord). Wellicht een blik waard?
Utrecht
7 jaar geleden
Vanuit China zullen ze niets opsturen als daar niet al voor betaald is. Levering op factuur gebeurt niet.
Dus iemand is een beetje van het padje af door op eigen kosten spullen te bestellen en ze op jouw adres te laten bezorgen.
Terugsturen heeft geen zin (al zou j het adres hebben; kost jou alleen maar portokosten. Gewoon houden of weggooien.

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk een smakeloze grap van iemand. Hier kan je niks aan doen, behalve de pakketten weigeren, weggooien of gebruiken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Geen zorgen dit pakje kan je gewoon houden, De pakjes die in china worden besteld zijn eerst betaald voordat ze op de post gaan. Dit pakje is dus al betaald!! Inderdaad misschien een grap van iemand...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Let wel op met andere pakketten die je aanneemt en niet hebt besteld. Het komt voor dat er vervolgens iemand komt en zegt dat er een pakket van hem bij jou is bezorgd. Geef je dat vervolgens aan hem mee dan kun jij de rekening krijgen van wat is afgeleverd! Weiger dit pakket aan te nemen of stuur het terug.