Wat is een redelijk bedrag om te betalen voor gas en licht als je tijdelijk bij iemand in gaat wonen?

Graag zou ik weten wat redelijk is om maandelijks bij te dragen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik trek dus voor een bepaalde periode in bij mijn ouders en we weten niet wat redelijk is voor bedrag voor gas en licht en water. Ik betaal sowieso maandelijks een bedrag voor eten en drinken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Op de site van het nibud, staan veel tips over kostgeld en hoe dit te berekenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Met het berekenen van het g/w/l moet je rekening houden met meerdere factoren: Kijk naar de grootte van het huis, de isolatie, jouw verbruik, hoe vaak ben je thuis etc. Jullie zullen samen tot een prijs moeten komen. Je ouders kunnen ook kijken hoeveel ze ongeveer extra kwijt zijn aan G/W/L sinds jij er woont (globaal/meter bijhouden) en dan kun je misschien dit extra bedrag gaan betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niet wilt dat je ouders voor extra kosten komen te staan, zou ik het bedrag nemen wat zij nu aan gwl kwijt zijn, en daar de helft van betalen. Het totaal wordt dan 3/3 i.p.v. 2/3. Mochten zij dan een hogere eindafrekening krijgen dan vorige keer, dan zijn ze in ieder geval vooraf al door jou gecompenseerd.

Toegevoegd na 52 seconden:
Ik bedoel natuurlijk jaarafrekening i.p.v. eindafrekening.