valt een gebitje ( gedeeltelijk prothese) van een paar tanden onder de menzis basisverzekering?

Dus reparties en evt. een nieuw gebitje, vallen die bij Menzis onder de basisverzekering? begrijpt niets van die prestatiecodes.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

De basisverzekering dekt alleen tandheelkundige zorg voor verzekerden jonger dan 18 jaar. Daarbuiten vallen ook noodzakelijke tandartsbehandelingen ten gevolge van een ongeval onder de basisverzekering, en tandheelkunde bij bepaalde aangeboren aandoeningen. Voor alles wat daarbuiten valt, is een aanvullende (tandzorg)verzekering nodig om in aanmerking te komen voor vergoeding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, alleen een volledige onder en/of boven prothese

Toegevoegd na 1 minuut:
dus je boven en/of onderkaak moet volledig tandloos zijn en daar bovenop komt nog een eigen bijdrage.