Heb ik te weinig vakantiegeld gekregen?

Sinds 2013 feb krijg ik wajong van uwv.
(Netto bedragen)
Feb-415,63 waarvan 8% 33,25
Maart- 593,56 waarvan 8% 47,48
April - 593,56 warvan 8% 47,48
Mei - 602,76 waarvan 8% 48,22
Totaal vakantiegeld opgebouwd 176,43
Vakantiegeld ontvangen 78,82
Dat is een verschil van 97,61
( en dit is netto dus het opgebouwd bedrag is iets groter)
Er is dus meer dan de helft van afgehaald, ik heb rekening gehouden met belasting dat eraf gaat
Ik ben 20 jaar

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
Computoon
9 jaar geleden
Je berekening is helaas niet te volgen want het vakantiegeld is 8% van de bruto-uitkering.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ietwat flauw Goos. Wie weet waarom deze persoon in de WAjong zit. Het kan wel iets heel ernstigs zijn.

Antwoorden (1)

De uitkering is correct. De belastingheffing over vakantiegeld is hoger omdat hierin geen rekening wordt gehouden met heffingskortingen en drempelbedragen (die worden namelijk al in de normale maanduitkeringen verrekend).

van de site van het UWV:

Hoeveel vakantiegeld krijg ik bij een Wajong-uitkering?

Uw vakantiegeld is 8 procent van uw bruto uitkering. Van uw vakantiegeld trekken wij loonbelasting en premies af, net als bij uw uitkering. Het nettobedrag dat overblijft, maakt UWV over op uw rekening.

Voor de berekening van de loonbelasting en de premies die wij aftrekken van uw vakantiegeld moeten wij de tabel bijzondere beloning gebruiken. Het percentage dat wij aftrekken van uw vakantiegeld is daarom (meestal) hoger dan het percentage dat wij van uw uitkering aftrekken.