Verklikken of niet? Een cliënt waar ik schoonmaak voor de thuiszorg vertelde mij dat hij prima zelf kan schoonmaken, maar dat hij gewoon invult ...

dat hij niks kan. 'Dat doet iedereen.' Het is een vreselijke man, ook nog eens en het gaat om gemeenschapsgeld. Zal ik het melden? Of ben ik dan een stomme klikspaan. Ik ben wel bang voor ruzie, want hij weet dan natuurlijk wel dat ik dat heb gezegd.

12 jaar geleden
5.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
chanteren die handel!
Neh grapje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is jouw mening? Dnek jij zelf ook dat hij het kan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe komt die man dan aan zijn indicatie? Daar komt toch iemand voor thuis kijken? En wordt dat naderhand nooit meer gecontroleerd? http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=34397
Snuffel
12 jaar geleden
Ik vind dat het niet kan. Geef dat geld aan iemand die het nodig heeft. Maar ik heb wel een gekleurde mening, omdat ik die man niet mag. Dus ik dacht ik vraag het aan een objectief publiek.
Snuffel
12 jaar geleden
Ja, het was geloof ik ook afgewezen, maar hij heeft stampij gemaakt en nu wordt het opnieuw onderzocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed idee,herindicatie!
dit soort mensen moeten eigenlijk verplicht worden de uren die ze onterecht hebben gebruikt bij zorgvragers
terug te verdienen.
Dus verplicht vrijwilligerswerk doen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegenwoordig is het lastig om daarvoor een indicatie te krijgen. De gemeente is hier verantwoordlijk voor, dus zij moeten eens op huisbezoek gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb vorig jaar mijn elleboog gebroken, vroeg thuiszorg aan en dat werd telefonisch gelijk toegewezen. Niemand kwam langs, het formulier vulde zij per telefoon voor me in omdat ik niet kon schrijven met m'n arm in het gips. Een paar dagen later begon de hulp al, 2 maanden lang 2x per week. Niemand is ooit langs geweest en ik heb zelf doorgegeven dat het niet meer nodig was. Hahaha anders had ik nu misschien nog wel die hulp?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En waarom voel jij je geroepen om deze man te verklikken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snuffel, ik zou dit toch gewoon eventjes melden en voel je daar dan niet schuldig over want meneer heeft dit zelf aangegeven. Bovendien ben jij niet degene die de eindbeslissing hierover neemt, dat is het CIZ dus jij kunt je handen wassen in onschuld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankzij dit soort figuren betalen wij met zijn allen de rekening. Lijkt wel een nationale sport geworden in Nederland: "hoe fles ik de boel?"

Het beste antwoord

Beste Snuffel, ik begrijp je dilemma.
Je kunt echter ernstige problemen krijgen als je dingen doorgeeft.

De privacy van je clienten moet gewaarborgd blijven, alles aangaande de persoonlijke leefomstandigheden van je client dien je voor je te houden , TENZIJ de client JOU beledigt of anderszins je integriteit geweld aan doet.
Dan alleen mag je DAT melden.

Ga je aangeven en komt de client er achter dan zal hij met succes jouw ontslag kunnen bewerkstelligen.

Lees je arbeidscontract /protocol er maar op na.
Het zou jammer zijn als je je in de vingers snijdt omdat je je burgerplicht kent. Je geheimhouding plicht staat daar echter boven tenzij een rechter je daarvan ontheft en je geen beroep op verschoning doet.

Toegevoegd na 7 minuten:
Gezien je aversie tegen deze man kun je beter overplaatsing vragen.
Iemand van 85 als zorgfraudeur te melden wordt een lastige zaak, je hebt wellicht geen inzicht in het CIZ rapport, kijk uit dat je je niet laat drijven door persoonlijke aversie.
Deze man woont wellicht thuis omdat hij zorg krijgt. Stopt dat , dan kan het bejaardentehuis worden.
Dat kost de staat veel meer.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (19)

Ik zou het aan je werkgever vertellen. Daar weet men waarschijnlijk wel hoe je het beste kunt handelen in zo'n situatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het inderdaad ook melden bij mijn werkgever. Op zo'n manier werk je daar toch niet prettig meer? En zo te lezen deed je dat toch al niet, want je schrijft dat het een vreselijke man is. Het is verachtelijk dat er mensen zijn die schijnbaar zo om denken kunnen te gaan met gemeenschapsgeld en met hun medemens. Er zijn zoveel mensen die wél hard de hulp nodig hebben, die misschien nu (onnodig) lang op de wachtlijst zijn door dit soort lieden. Ik zou bijna zeggen dat je de morele verplichting hebt om het te melden. Hoef je er misschien meteen niet meer naar toe. Ik snap eigenlijk niet goed hoe deze man de indicatiesteller zo op het verkeerde been heeft kunnen zetten, vooral in de huidige tijd, nu men steeds strenger en strenger wordt. Waarom ben je bang dat hij erachter komt dat jij degene bent die de melding gedaan heeft? Ben jij de enige medewerker van de thuiszorg die daar komt of zo? En dan nog! Waarom ben je bang voor ruzie? Je staat volledig in je recht. Overleg anders eens met je collega's. Succés!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, Snuf, gewoon melden. Juist door zo'n types - en de leidinggevende graaiers aan de top - wordt de zorg onnodig duur(der). Je bewijst er de gemeenschap een goede dienst mee en niemand zal je erop aanspreken. Dit heeft echt niets met verklikken te maken. Je zou het eerder als je morele plicht kunnen zien! Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lastige is dat de situatie niet altijd is zoals die lijkt. Ik roep zelf dat soort dingen wel eens voor de gein bijvoorbeeld ("ach, jullie weten toch wel dat ik die rolstoel alleen heb omdat ik gewoon te lui ben om te lopen?") en iemand kan ook uit trots het voor willen doen komen alsof hij meer kan dan in werkelijkheid. De indicatiestelling voor huishoudelijke hulp is bovendien vrij strikt.

Aan de andere kant: ik vind dit wel een signaal om serieus te nemen. Als het waar is wat hij zegt, is hij een fraudeur en wel precies van dat type waardoor de mensen die dit soort voorzieningen heel hard nodig hebben, het lang niet altijd krijgen. En dan zou ik het een heel smerige streek vinden. Ik zou het dus zeker bespreken met collega's of werkgever, en vragen wat zij ervan denken, of hoe zij met dit soort dingen omgaan. Eventueel kan jij - of je baas - de WMO (ik neem aan dat deze man geen zorgzwaartepakket heeft, dus dat hij huishoudelijke hulp krijgt uit de WMO) bellen en eerst eens de situatie uitleggen zonder dat je namen noemt. Kunnen ze zelf aangeven of ze dit dusdanig serieus nemen dat ze meneers naam willen weten.

Ik vind iemand die fraude meldt overigens zeer zeker geen 'stomme klikspaan'. Voor mij ben je dan een goed burger, met een hoop lef.

Toegevoegd na 2 uur:
Ik lees net dat de man 85 is. Als hij nog niet zo heel lang geleden weduwnaar is geworden/is gescheiden/zijn vrouw om een andere reden is weggevallen, zou het kunnen dat dit de reden is dat hij huishoudelijke hulp krijgt. Bij een hoge leeftijd wordt soms uit coulance deze zorg toegekend wanneer bijvoorbeeld de vrouw het altijd deed, nu niet meer kan, en de man nooit eerder het huishouden heeft gedaan. Het idee daarachter is dat het niet meer redelijk is om van iemand van 80 te verlangen dat hij al deze - voor hem nieuwe - handelingen gaat leren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snuffel
12 jaar geleden
Hoi. Hij vertelt mij dat hij altijd het huishouden deed toen zijn vrouw nog leefde. Van a tot z.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is deze man nog gewoon goed bij zijn verstand of heeft hij trekken van dementie? Dat kan er ook nog voor zorgen dat hij denkt dat hij jonger is dan hij werkelijk is. Ik zou het sowieso met mijn werkgever overleggen.
Snuffel
12 jaar geleden
Nee, niks geen dementie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mooi antwoord +1
Er is een beoordeling geweest dat hij recht heeft op hulp. En bedenk dat sommige mensen geestelijk achteruitgaan en dingen beweren die helemaal niet kunnen! Dus wees zeker van je zaak dat je cliënt 100% bij de tijd is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die beoordelingen zijn nogal crappy. ik ken zelf iemand die op dubieuze gronden een invalidenparkeerplek en bijbehorende parkeerplaats heeft en ik verbaas me daar nog bijna dagelijks over.
(Ik ben ook moe na 500 meter lopen....)
Snuffel
12 jaar geleden
Ja hoor. Hij bij de tijd. Ik heb nog niet kunnen ontdekken dat hij dat niet is. Hij heeft voor zijn vriendin (het is een charmeur, op zijn 85ste heeft hij een nieuwe vriendin gevonden) een 50km-autootje geregeld voor gehandicapten. Het was afgewezen, maar hij heeft voor haar opnieuw de formulieren ingevuld. 'wat dingen toegevoegd'. En geregeld was het.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een intelligente man dus, daar is niks mis mee. Maar het is niet zo slim van hem omdat tegen jou te zeggen. Heeft hij verder wel respect voor jou? Of voel je, je gebuikt?
Snuffel
12 jaar geleden
Hij is wel bij de pinken. Maar hij denkt waarschijnlijk dat ik er toch niets mee doe met die uitspraken. Echt gerespecteerd voel ik me inderdaad niet. Bedankt voor die vraag.
hij kan wel zeggen dat hij zelf kan schoonmaken, maar is dit ook echt zo? (wishful thinking)
Hoezo een vreselijke man, dankzij hem heb je wel een betaalde baan.
Zeker als je "bang" bent voor ruzie gewoon je werk doen
dan valt er immers op jouw niets aan te merken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snuffel
12 jaar geleden
Die man zegt steeds dubbelzinnige dingen tegen mij. Dat ik voor hem moet stripteasen enzo. En het is nooit goed wat ik doe. Zegt dat ik dingen niet heb gedaan, terwijl dat wel zo is. Hij rukt de stofzuiger uit mijn hand omdat ik 'alles oversla'. Vandaag had hij de helft al schoongemaakt voordat ik kwam, zodat ik niet voor de teevee zou lopen. Er was namelijk voetbal op. Vervolgens was ik natuurlijk sneller klaar, omdat hij alles al gedaan had, maar hij werd kwaad, want dat was zonde van het geld als ik een half uur eerder naar huis zou gaan. Moest ik maar op de bank gaan zitten. enz. enz. enz. Elke keer gaat het zo. Ook zonder hem heb ik een baan. Hij is niet mijn enige cliënt. Die zijn tevreden. Daar kom ik al lang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-ik snap dat hij niet jouw enige client is maar van "zulke" mensen hebben we een land vol.
-misschien is hij (erg) eenzaam en of onaangepast maar heeft ook niemand hem dat ooit geleerd.
-zijn, jouw en mijn perceptie van "goed" schoonmaken/werken en of geld besteden is verschillend.
-Wat is jouw of het maatschappelijk belang van het openbaar maken? Als het deze man eerder al gelukt is een
beoordeling voor zorg te verkrijgen lukt hem dit wel opnieuw zeker gezien het feit zoals je dat beschrijft (behoorlijk in de war)
-Ook zulke mensen bestaan, echter frustrerend voor die ermee te maken hebben maar het is zo.
-Let op!! Ik zeg zeker niet dat je overal maar genoegen mee hoeft te nemen, ik wil hem ook zeker niet verdedigen.
Ik denk eerder dat deze man psychische hulp behoeft.
tip: frustratie lijdt tot agressie, laat je niet verleiden (tot frustratie).
Snuffel
12 jaar geleden
Ik voel me niet serieus genomen. Ik weet dat ik goed werk lever. Er staan mensen op de wachtlijst voor dit soort hulp. Ik heb liever dat zij geld krijgen, in plaats van een man die prima bij de tijd is, als je het mij vraagt, helemaal niet in de war, (waarom ziet iedereen toch gelijk een zielige, eenzame bejaarde voor zich?; t is een charmeur die onlangs weer een vriendin aan de haak heeft geslagen en prima uit zijn woorden komt.) en ook zelf kan schoonmaken. Ik heb het hem zien doen. Het is iemand die ruzie heeft met de halve flat en met zijn hele familie, en het ligt allemaal aan de anderen. Geen makkelijke man. Ja, wel eenzaam inderdaad. Maar moet ik een hele middag zijn gesneer en genuil aanhoren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snuffel, je kan bij de thuiszorg altijd aangeven as je moeite hebt met cliënten. Het is jouw werk, en je moet je er wel goed bij voelen om dat werk uit te voeren.
Ook al is hij hulpbehoevend, je hoeft niet alles te pikken.
Snuffel
12 jaar geleden
Helaas, ik heb het gemeld, meerdere keren, en krijg geen nieuwe cliënt. Ook zij zien een zielige, zwakke, ouwe man voor zich.
't is een beer van een vent, nog steeds, die vroeger aan professioneel boksen deed, nog steeds lichamelijk sterk op mij overkomt en die zeker niet op zijn mondje is gevallen. Ze zeggen: ga het gesprek met hem aan. Dat doe ik en dan is het weer even goed, maar dat is van korte duur meestal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hm raar dan, ik heb ook schoongemaakt voor de thuiszorg en had moeite met een client. Daar is toen echt wat aan gedaan. Je zou de CAO eens door moeten lezen wat je rechten zijn. Een werkomgeving moet gezond zijn, ook qua sfeer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik neem jouw probleem weldegelijk serieus vragen om een striptease, bemoeien met een prof., misschien het systeem flessen, besluiten nemen over jouw werk/werktijden etc......geloof mij dan ben je (flink) in de war Er komt geen moment in mij op: wat een zielige oude eenzame man, slachtoffer oid. Ik stelde dat er nog een land vol zit met idioten (ik misschien ook wel) maar dat bewijs je zelf ook door aan te geven dat hij een "vriendin" heeft. Als die man zich behoorlijk anders gedraagt dan gemiddeld zal hij idd woorden met "de halve flat" hebben, maar dit zegt niet direct iets over hem zelf, noch de anderen. je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen geluk en ik zou denken laat dit niet vergallen door iemand waar jij (en misschien meerdere mensen) niet mee door één deur kunt.
Gebruik evt. jouw werkgever als mediater. en misschien een beetje brutaal, maar wil je zeker niet beledigen, er staan mensen op een wachtlijst voor hulp;
wat let je.... en als jij deze mensen hulp gunt moet jij je misschien idd deze veronderstelde proleet verklikken.
laat je in ieder geval niet leiden door angst want dat is altijd een slechte raadgever. en dan nog deze hypothese: de man is incompetenter dan je denkt maar hij weet het zelf niet eens. Zoals van "ik ben niet gek.........dat zijn zij". Dat zou best zielig zijn vind ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik las net nog dat hij een oud boxer is
des te meer reden om aan te nemen dat er een moeilijk zichtbaar probleem in zijn hersens schuil gaat
Snuffel
12 jaar geleden
ja, je hebt gelijk. Ik neem me ook steeds voor om niet gefrustreerd te worden. Het ene oor in, het andere uit. Maar dat is vandaag niet gelukt, want ik viel uit (verbaal; niets voor mij om te doen, maar ja.), wat natuurlijk verre van professioneel is. Daarna was hij weer heel aardig. En ja, ergens is die man natuurlijk wel zielig en eenzaam. Dat krijg je ervan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoef m'n gelijk niet te hebben maar relativeer het aub 't kan goed zijn eigen schuld zijn (denk aan het boxen, drank , drugs etc) maar ook de schuld van zijn omgeving, zijn maar ook onze maatschappij (denk aan opvoeding, misbruik, verwaarlozing)
Deze zaken hebben de man gemaakt zoals die nu is.
Het is aan hem en alleen aan hem (binnen de wet) om te veranderen. en dat je tegen hem bent uitgevallen......ach dat zal hij wel gewent zijn en hem niet zo deren. Probeer de volgende keer weer onberispelijk werk te leveren, ligt het in ieder geval niet aan jou!!!!! door frustraties te delen kun je deze kanaliseren en dat lucht meestal op.
Ik zit daags op de weg, weet je hoe gefrustreerd ik af en toe ben van al die randdebielen voor mij in de file, of ben ik nou juist die randdebiel..........................
Snuffel
12 jaar geleden
ja, ik weet het. En vermoede al dat hij het een en ander aan akeligs heeft meegemaakt. Mijn vader is exact hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weest trots op jezelf en probeer "beter" te zijn dan je vader
en je client
het vermogen om er over te praten zullen een boel mensen jouw benijden
Kristal
12 jaar geleden
Mooie reacties Jopie751 en Snuffel. Hier kom je verder mee. Ook dat de man op je vader lijkt maakt het lastig want de man triggert je. Maar blijkbaar knapt hij ervan op als je tegen hem uitvalt. Probeer de volgende keer misschien om zonder uit te vallen maar wel met directheid te zeggen wat je bedoelt. Wie weet is dat voldoende om hem zijn fatsoen te laten houden. Jopie, een +1 voor je reacties
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat van die striptease heet gewoon intimidatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het hiervoor gestelde voorbeeld ga ik mee in de stelling van jou dat het inderdaad om intimidatie gaat, maar (zoals altijd)
is dat niet altijd zo, de context is belangrijk. Als jij (19 jaar oud volgens profiel) het aan mij zou vragen (2 × zo oud) zou ik me erg gevlijd voelen.
Geloof mij er zijn genoeg mensen zo onbeholpen dat ze de ernst van zo'n opmerking niet inzien en zulke taal bezigen als wast het standaard en onschuldig, of gewoon in het Nederlands lomp.
Snuffel
12 jaar geleden
nee, ik ben 35 jaar. Staat er in mijn profiel dat ik 19 ben? ff kijken. Ik voel me door dat soort dingen zeker niet gevleid, maar niets meer en minder dan een stuk vlees. Ik heb daar niet om gevraagd, dat soort opmerkingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee Snuffel jij niet, ik heb gereageerd op Lotte (een man twee keer haar leeftijd)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja daar heb je een punt Jopie751, sommige mensen weten gewoon niet wat je wél kunt zeggen en wat niet.
absoluut melden, er wordt aan alle kanten bezuinigd in de zorg, het PGB op de schop, de geestelijke gezondheidszorg gaat geld kosten in 2012 en er gaan bij GGZ banen verdwijnen. mensen met weinig geld en een grote behoefte aan die specifieke soorten zorg krijgen al die problemen over zich heen en hebben geen idee hoe nu verder. dat zo'n meneer misbruikt maakt van de mazzel dat ze hem op zijn woord geloven is(zeker nu) absoluut niet iets waar ik aan zou willen meewerken.
12 jaar geleden
Iemand krijgt niet zomaar thuiszorg, daar wordt van alle kanten naar gekeken of iemand dit nodig heeft. Ze zijn daar erg streng in. Een indicatie voor thuishulp krijg je niet makkelijk. Er zijn veel mensen die daar erg veel moeite voor moeten doen hulp te krijgen. Het zou heel goed kunnen dat deze man wel zegt dat hij alles kan, maar dat bleek dat hij het toch verwaarloost.
Maar ik zou het toch melden, vooral als je er zelf last van hebt. Wat ik mij kan voorstellen:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, en daarnaast is grootspraak voor veel mensen met een indicatie (bijv beroerte) iets dat past bij de reden van de indicatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, dementerenden kunnen hun ziektebeeld soms jaren verbloemen door situaties en onderwerpen te ontwijken, en er overheen te praten. Heel knap, maar ondertussen hebben ze zoveel zorg nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, zelfoverschatting is heel erg lastig.
het gaat om een man van 85 lees ik, die kan meestal wel wat hulp gebruiken.
dat je het een vreselijke man vindt is vers twee.
ik zou gewoon naar de leiding stappen en zeggen dat ik liever niet meer voor deze meneer wil werken.
12 jaar geleden
Helemaal met mn voorgangster eens !
Zowiezo melden, een ander die echt om hulp zit te springen gaat dan voor.
Maar met zijn leeftijd zal hij toch wel wat hulp nodig hebben denk ik.

Nu dat...vreselijke man !
Dat zeker melden bij je werkgever,
mijn opa was ook zo,n vreselijke man...
maar omdat hij zo,n 90 jaar was,had hij wel hulp nodig.
Ze hebben het toen zo opgelost dat er elke paar maanden een ander kwam, ze hebben er ook al eens een man naartoe gestuurd, daar baalde hij geweldig van :-)

Jij mag ook best wat plezier in je werk hebben lijkt me zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een man van 85 is niet meer volledig in staat om het huishouden te doen. Hij zou heus wel de kleine dingen kunnen doen. Maar van een man van 85 mag en kan je niet verwachten dat hij de ramen gaat lappen op een trap, de gordijnen afhaalt en dat soort grote klussen.
Ik weet niet hoe vaak je er komt maar het kan zijn dat hij maar 1 of 2 uur heeft gekregen per week.
Het lijkt me beter dat je met je leidinggevende gaat praten om bij hem weg te gaan. Want bij iemand werken waar je een hekel aan hebt werkt niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snuffel
12 jaar geleden
Hoi, die meneer heeft voor mij een keertje een man gehad, maar die heeft hij weggestuurd, omdat hij 'zijn werk niet goed deed'. Die is maar een keertje geweest...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp niet wat je bedoeld??
Snuffel
12 jaar geleden
Voordat ik werd aangesteld, is er een mannelijke schoonmaker bij hem geweest. Die heeft mijn cliënt toen naar huis gestuurd, omdat hij niet tevreden was over hem.
Absoluut melden! Hulp is er voor degenen die het zelf niet kunnen. En als hij echt zo slim is om de boel voor de gek te houden, dan moet hij het maar beter volhouden. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1. absoluut melden
Zonder melding hiervan kan er ook niks veranderen. Laat het daarna aan de deskundigen maar over wat ermee gedaan wordt.
2. opkomen voor jezelf
Tegen je baas zeggen dat je uit idealistisch oogpunt niet wil werken bij deze man. Je wil iets betekenen voor mensen die het nodig hebben en niet voor iemand die er op deze manier mee om wenst te gaan. Er zijn mensen voor jou die het harder nodig hebben als hij.

Of hij wel of niet de waarheid spreekt en wel of niet voor zichzelf kan zorgen doet er hierbij niet toe. Als dit is wat hij zegt, dan mag je dit aan de deskundigen overlaten om daar een beslissing in te nemen.

Jij moet met voldoening en plexzier naar je werk kunnen gaan.

Ook als je baas beslist dat je daar wel heen moet blijven gaan, kan je baas je misschien handvaten meegeven om hier makkelijker mee om te kunnen gaan.

En bedenk maar zo, aan het eind van de dag is die onmogelijke man maar een man waar je verder niks mee te doen hebt en kan jij lekker genieten met mensen die je wel om je heen wilt hebben ;-)

Toegevoegd na 4 minuten:
En met melden bedoel ik: meld het bij je leidinggevende.
Hij is degene die weet wat hij hiermee kan doen en degene die de verantwoordelijkheid moet dragen hier wel of niet meer mee te doen.
Wat jij in ieder geval niet moet doen is met tegenzin bij die man blijven poetsen of met dit dilemma rond blijven lopen. Straks heb je geen plezier meer in je werk...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snuffel
12 jaar geleden
Kom ik dan niet in de knel met beroepsgeheim?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet als je het bij je leidinggevende bespreekbaar maakt. Als ik info hoor van/over cliënten die effect hebben op mijn werkpositie, dan is mijn leidinggevende de persoon om dit mee te bespreken. Ik heb zelf in grote mate te maken met beroepsgeheim en mag zelfs niet alles zomaar bespreken met de wettelijk vertegenwoordiger van mijn cliënten. Ik ben wel in de positie om gevoelige punten met leidinggevende te bespreken. Uit het belang van mezelf en de client. Je mag bijvoorbeeld niet dit voorval bespreken met familie van de man als die toevallig op bezoek is. Mocht je twijfels hebben over beroepsgeheim. Leg dit dan voor aan je leidinggevende als casus. Benoem de situatie zonder te vertellen om wie het gaat. Geef niet te veel info waaruit hij kan afleiden wie het is en vraag of je namen mag noemen en het niet strijdig is met een beroepsgeheim. Dan weet je zeker dat je niks fout doet.
Snuffel
12 jaar geleden
dank voor de info.
Heb je er al eens met je collega's over gesproken? Misschien hebben zij dezelfde ervaring met deze man en kunnen jullie gezamenlijk naar de leiding stappen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snuffel
12 jaar geleden
K heb geen contact met collega's. Dit is solo-werk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi, Er is toch teamoverleg? Ik ken zelf mensen die dit werk doen en die hebben eens in de zoveel tijd contact met collega's om te overleggen.
Wss is het gewoon grootspraak. Iets niet meer kunnen wordt ervaren als vernederend. Mss is dat ook het geval van deze man die mss wel heel naar overkomt komt maar wel een heel klein hartje heeft??

Buiten dat wordt er wel beoordeeld of iemand in aanmerking komt voor thuiszorg. Of die beoordeling altijd klopt durf ik te betwijfelen, maar er zal een doktersverklaring bij te pas moeten komen, denk ik zo??

Je zou erover kunnen praten met thuiszorg. Dan ben jij het kwijt en ligt de verantwoordelijk daar.
Vindt het wel goed van je dat je niet wegkijkt zoals veel mensen zouden doen in jouw situatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met alle respect maar iemand krijgt niet zonder slag of stoot een indicatie voor hulp of voorzieningen.
Daar gaat heel wat aan vooraf.
Voor alle facetten van diverse hulp of voorzieningen komt men na een medische indicatie terecht bij de verantwoordelijken in hun professie voor een intake gesprek.
Na de intake krijgt men pas hulp of een voorziening.
U dient zich alleen met de uit te voeren werkzaamheden te bemoeien en hoeft niet in discussie te gaan met een client.
U hoeft dus geen plaatst te nemen op de zetel van een arts of beoordelaar.
U kunt alleen diverse dingen doorgeven aan uw meerdere die betrekking hebben op een veilige werkomgeving voor u en uw client. Of bij een gewijzigde gezondheid van uw client.
Het is natuurlijk wel meegenomen als men te maken heeft met een goede verstandhouding met een client, maar de handen moeten toch uit de mouwen gestoken worden.
Bij de een wordt het makkelijker verdiend dan bij de ander.
De een windt je makkelijker om je vinger dan de ander.
Doe wat u niet wilt dat u geschiedt, dat ook een ander niet.
Gebruik uw gezonde verstand, de Judasrol past u niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je doet gewoon je werk en denkt er bij na dat er velen zijn zoals hij dus je doet je werk en ook geen steek meer en geen steek meer vriendelijker zijn. En/of je meld het aan je vertrouwenspersoon (én je bent geen klikspaan!!!, je komt voor jezelf op) daarbij zou je kunnen aangeven (liever ) niet naar deze cliënt te gaan , omdat , zie eerder beschrevene
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij moet jij gewoon bij jezelf te rade gaan.
Vind jij het de moeite waard om jezelf extra conflicten op de hals te halen of vertrouw je er op dat 'profiteurs' vroeg of laat, hoe dan ook hun verdiende loon krijgen?

Je vooral niet ergeren aan dit soort toestanden hoor want er is er maar eentje die er dan last van heeft en dat ben jij zelf.

Succes bij het maken van de keuze die JIJ voor JOU op lange termijn als Beste keuze aanvoelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon zeggen!
Gewoon doen waar jij je goed
bij voelt, die man moet niet profiteren
van jou harde werk.