Kan ik internetbankieren blokeren voor mijn ouders zodat ik alleen er op kan kijken?

Hallo.
Ik ben nu 19 jaar en woon op mij zelf.
Ik wil graag zelf mijn bankzaken regelen maar mijn ouders kijken nog continu op mijn rekening.
Ik heb dit paar keer aangegeven.
continu vragen wat ik met mijn geld doe enzo.
Ik wil hier vanaf!. moet ik overstappen naar andere bank?of moet ik mijn rekeningnummer wijzigen?

Groetjes Mohamed

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Antwoorden (3)

Als je bijv bij de ING zit kan je je wachtwoord wijzigen, bij de andere banken heb jee een pasje nodig en een reader, als je ouder dus over een pasje beschikken kan je dat pasnummer laten blokkeren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Normaalgesproken kan je 'gewoon' je wachtwoord veranderen, maar mischien is het beter om het er met je ouders over te hebben ( jouw keuze, ik verplicht je tot niets)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heeft hij al gedaan en werkte niet. Goed gelezen.
Gewoon even bij de bank langs gaan en aangeven dat je dit niet meer wilt. Nu zijn jullie rekeningen gekoppeld namelijk maar omdat je 18+ bent is daar geen noodzaak meer toe. Het is dan binnen een dag vaak geregeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ waarschijnlijk zitten je ouders bij dezelfde bank en is hun eigen pas toegevoegd aan jouw internetbankierencontract of jouw bankrekening aan hun contract. Nu je 19 jaar bent heb je het recht in dit te laten verwijderen. Jij bent nu eigenaar van de rekening. Gewoon langs gaan of bellen met je bank, je zal er namelijk wel voor moeten tekenen.