Mag ik bij een sollicitatiebrief naar de luchtmacht [stage] een foto bijplakken die volgens mij illegaal is?

Voor mijn stage wil ik naar de Groep Geleide Wapens (luchtmachtbasis in mijn buurt) nou heb ik een foto waar ik met een echt wapen in sta (ik kom uit irak en die foto is ook daar gemaakt), ik wil die stageplek echt heel graag, als ik deze foto erbijplak zullen zij mij dan sneller uitkiezen? (ze kiezen de kandidaten zelf) ik weet dat zulke foto's niet op hyves of facebook mogen en dat doe ik dan ook niet maar is het wel gepast/netjes om dat bij een brief te doen?

voor de mensen die erin geïnteresseerd zijn pm me. (niemand zal dat toch doen ^^)

PS: voor de mods... Ik heb echt geen idee of deze vragen op deze site mogen (de richtlijnen vindt ik heel onduidelijk) ik heb totaal geen bezwaar als u deze vraag verwijderd...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zou die foto er juist níet bij doen - het kan dan overkomen als of 'spelen met wapens' stoer of zelfs leuk vindt. Hoe dan ook, het zal/kan de verkeerde indruk wekken. Niet doen, dus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik had ook al zo'n vermoeden... zelf vindt ik het niet stoer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee en juist omdat je het zélf niet stoer vindt of er ook maar iets anders mee bedoelt, zou ik het niet doen. Zoek andere redenen waarmee je jezelf kunt aanprijzen, redenen die vooral goed willen doen. Misschien kun je eens bellen naar de luchtmachtbasis, gewoon informeren hoe je deze gewilde stageplek kunt bemachtigen.
Misschien krijg je goede tips én je laat een duidelijk signaal achter dat je écht geïnteresseerd bent; je doet er immers al meer moeite voor dan anderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, en beschrijf in het bij te sluiten CV heel goed (en nuchter) wat je dan al met wapens gedaan hebt.

Andere antwoorden (4)

Nee. Bij een sollicitatie word je gekozen op kwaliteiten en niet op een eventuele foto met een wapen erop. De kans is zelfs dat je minder snel gekozen wordt omdat ze geen wapengekken willen hebben.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het MAG wel maar of het handig is, is wat anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De luchtmacht is een zeer serieuze afdeling van Defensie : zou ik dus zeker niet doen....
Wél kan je, kort maar heel duidelijk, beschrijven wat je in Irak gedaan hebt - ik denk, dat buitenland-ervaring een voordeel kan zijn.
Maar verder zou ik het zo correct mogelijk doen, en er een goede pasfoto bijsluiten.
Succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet doen man: jouw brief gaat meteen het grote archief (de prullenbak) in! Doe er een "normale" foto bij, zodat men kan zien wie jij bent, maar zelfs dat is niet echt nodig. Ik heb ooit een documentaire op televisie gezien over het aannemen van recruten bij de landmacht. Eén van de vragen bij de intakegesprekken was: "waarom wil jij zo graag bij het leger?" Waren er slimbo's bij die zeiden: "om lekker te kunnen vechten en schieten". Die vlogen dus als eerste de straat op, in tegenstelling tot degene die zeiden: "ik wil graag een bijdrage leveren aan vrede en veiligheid". Ga voor jezelf na hoe jij er over denkt. Jouw motieven zullen van doorslaggevende betekenis zijn of ze je wel of niet willen hebben, en daar zijn ze heel snel achter bij een sollicitatie, geloof me. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om alle problemen en verdenkingen te vermijden, zou ik die foto NIET meesturen!!! Gewoon een pasfoto van je huidige zelf.