Je kan zelf een windmolen voor weinig geld bouwen.
Maar als je een grote moest maken, moet je zeker een heel goede constructie maken, vanwege het gevaar, als hij stuk vliegt.
Er zijn sites genoeg met uitleg.

Als het de bedoeling is er winst uit te halen, weet dan dat een grotere windmolen een groter rendement heeft. Dus meer KW per €.
Daarom koos ik er voor een bepaalde som te investeren in de windmolens in zee. Ik krijg hierover ongeveer 6% rente. Hiermee betaal ik mijn stroom.

Je kan er ook eentje kopen. Zie laatste link.