Ik ben de dupe geworden van een hele lage streek wat betreft een woningruil. kan ik hier nog wat aan veranderen?

Ik zou woningruil doen
Na alle papieren ingeleverd te hebben in begin maart werd er in mei eindelijk actie ondernomen er was elke keer wel wat anders wat mis ging bij staedion. Ik en de meneer van de andere woning waren intussen al overtuigt en ik kreeg dan ook een handdruk en we hadden een mondelinge afspraak dat we zeker door zouden zetten
Ik kreeg van de man een plattegrond van de woning en hij verzekerde mij ervan dat ik zonder twijfel mijn vloertegels en me nieuwe keuken ect kon bestellen.
Na de eerste inspectie bij hem thuis hebben wij wat papieren getekend en een datum voor de inspectie bij mij thuis gepland. die was op 6 juni jongsleden.
precies die ochtend op 6 juni kreeg ik een mailtje dat hij er toch maar van af zag en dat hij staedion al had ingelicht
en dat de afspraak en alles geannuleerd was. wegens persoonlijke reden
Ik heb hem opgebeld en kon naar hem toe De man was erg emotioneel en had relatie problemen. na een goed gesprek wilde hij toch weer wel. hij was 100% zeker van zijn zaak. en had een foute beslissing genomen . Wij weer staedion gebeld en alles kon nog terug afspraak is gewoon door gegaan .Weer papieren getekend en zijn overtuiging dat hij echt wilde. Tot hij mij gisterochtend belde en zei dat hij toch maar niet doorging met de woningruil. Ik heb contakt opgenomen met staedion en daar zeggen ze dat hij dit gewoon kan doen Ik zit nu met 7000 euro aan tegels en een keuken die ze over 3 weken afleveren. alles is al betaald. wie heeft advies

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Wat een vervelende situatie zeg. Ik zou in ieder geval de overeenkomst goed bewaren en alle correspondentie. Neem even contact op met het juridisch loket, zij kunnen jou verder informeren.

Wat betreft het antwoord van Mootsz (spelling naam wellicht niet correct). Er zijn inderdaad mogelijkheidheden om verhuiskosten door middel van de bijzondere bijstand vergoed te krijgen. Houd er wel rekening mee dat dit noodzakelijke en onvoorziene uitgaven moeten zijn. Het is dus de vraag of jouw verhuizing 'noodzakelijk' is om eventuele kosten vergoed te krijgen.

Succes ermee!
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

heb je een rechtsbijstands verzekering? Contact opnemen dan!!! zo snel mogelijk!

Toegevoegd na 2 minuten:
En de levering zo snel mogelijk annuleren, zodat die idd geval niet geleverd wordt! Dit is niet gelijk een garantie dat je er vanaf bent, maar het is altijd beter dan dat het spul eerst bij je thuis staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als alle papieren in orde zijn en getekend kan hij er volgens mij niet onderuit komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En wat de reden is van de annulering, sommige redenen komen altijd op het verkeerde moment en zijn niet te plannen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel dan dat hij getekend heeft dat hij akkoord gaat met de woningruil.
Je kunt de wispelturige persoon aansprakelijk stellen voor de gemaakte kosten.
Met de door hem ondertekende overeenkomst van Staedion denk ik dat je een goede kans maakt bij een civiele procedure.
Overleg het eens met een wetswinkel of advocaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
Als er annuleringkosten aan die keuken zitten kun je hem daar in elk geval op aanspreken lijkt me.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hij zegt er klaar mee te zijn weerhoudt jou er niet van om een civiele procedure aan te spannen.
Of dit raadzaam is hangt van (schriftelijke) bewijzen af en van de kosten of baten die uit de procedure kunnen voortvloeien.
Zoek degelijk advies bij wetswinkel of bij een advocaat.
Een eerste advies is bij de wetswinkel bij mijn weten gratis.
Valt dat advies negatief uit dan heb je inderdaad vette pech. :-(
Ik denk dat je een redelijke kans maakt, maar weet wel dat de kosten van een advocaat hoog zijn! Mijn vraag is; hoe hoog is je geleden schade? Dit bepaald al weer of je geding voor de kantonrechter of voor de civiele rechter komt. Je moet verder al je papieren en al je correspondentie met deze man en met staedeon goed op orde hebben! Verder is het een beetje jammer dat je een mondelinge overeenkomst hebt gesloten. Deze zijn net zo geldig als schriftelijke overeenkomsten, maar omdat jij je op het rechtsgevolg van deze overeenkomst beroept zal jij de overeenkomst moeten bewijzen. Ik raad je dus wel aan om iemand in te schakelen die je hierbij helpt voor de rechter, mits je natuurlijk besluit om te procederen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi wat een vervelende situatie zeg, ik zeg:
zeker aanvechten, deze man is niet stabiel
Dit had de woningbouw kunnen weten en je hiervoor tijdig "waarschuwen". De man verder niets kwalijk nemen.Je weet immers niets van zijn persoonlijke situatie Er zal vast een protocol cq werkwijze en het houden daaraan ergens in staedions house te vinden zijn en ook op te vragen bij de gemeente , dit snel doen .Meteen goed kijken en lezen en dan je coclussie trekken .Wanneer enige kans op doorzet ruil of vergoeding onkosten direkt actie ondernemen .Er zijn immers vaak termijnen vastgelegd voor bezwaar ,beroep of bedenktijd . Jullie maar ook de woningbouw hebben zich daaraan te houden.
Waarschijnlijk in jouw voordeel naar mijn mening
maar ik ben geen jurist.

Veel S6,
Lig zelf ook ,kind off in de klinche met mijn woningbouw.
Mooszt

Toegevoegd na 13 minuten:
Qua kosten hoef je denk ik niet heel erg in te zitten.
Naar gelang je inkomen kun je een vergoeding krijgen. Hiervoor kun je bij je gemeente informeren. Voor eventueel bijzondere bijstand in onvoorziene uitgaven !!LET OP HIERVOOR HOEF JE DUS NIET IN DE BIJSTAND TE ZITTEN .Ook voor je eigen bijdrage, de gehele eigen kosten dus, vergoed te krijgen.