Moet je bij allimentatie ook rekening houden voor de bereking met stiefkinderen.mhoe kun je dit berekenen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

je hoeft alleen te betalen voor je eigen kinderen, ga naar een advocaat en laat je draagkracht berekenen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stiefkinderen hebben doorgaans eigen ouders die financieel verantwoordelijk zijn voor ze. Dus als niet biologische ouder heb je daar geen officiële financiële verplichtingen voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Had jij in je huwelijk stiefkinderen? Je mag geen rekening houden met de draagkrachtberekening voor stiefkinderen tenzij je deze erkend hebt.
Of heb je in je nieuwe relatie stiefkinderen? Dan mag je ook geen rekening houden met stiefkinderen in je draagkrachtberekening. Er wordt vanuit gegaan dat je goed de consequenties hebt overzien voordat je de nieuwe relatie aan bent gegaan. Daar gaan je eigen kinderen voor.
een draagkrachtberekening is een complex geheel (vandaar dat de kamer eerder dit jaar pleitte voor versimpeling). Dezelfde situatie kan voor verschillende rechters anders uitpakken. Zoek maar eens op internet op draagkrachtberekening en laat je goed adviseren voor een advocaat of wetswinkel.