Mag ik een krantenwijk lopen?

Ik ben 13 jaar, maar wil graag een krantenwijk lopen. Kan en mag dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja, vanaf je 13e mag je legaal een krantenwijk lopen. Een krantenwijk lopen valt namelijk onder ''licht werk''.

Toegevoegd na 51 seconden:
Er zijn wel een aantal regels:

''Maar dit mag je op een schooldag maar 2 uur per dag doen en niet meer dan 12 uur per week. In de vakantie of op een zaterdag mag dit 6 uur per dag en niet meer dan 35 uur per week. Op een zondag mag je nooit werken.''

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik moet mijn antwoord wat aanpassen. Een krantenwijk mag je nog niet doen, maar je mag wél folders en huis-aan-huis-bladen verspreiden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag een folderwijk of een week krant lopen. Een dagblad wat ' s morgens vóór 7 uur in de bus moet liggen mag je nog niet