auto kapot eigenlijk geen geld voor reparatie en ook niet voor een nieuwe. wat zijn de mogelijkheden?

Begin oktober is mijn auto (een reneau Mégane uit 1997) apk gekeurd. Er is toen voor 950 euro aan gesleuteld. Nieuwe remleidingen, 3 nieuwe banden en nog wat andere dingen. Nu stond ik afgelopen donderdag langs de weg. De auto staat nu bij de garage. Uit onderzoek is gebleken dat de koppakking kapot is en dat er een sckokdemper lek is. Ik ben bang dat ook dit weer hoog in de papieren oploopt..
Nu is de 1e rekening van 950 euro nog niet betaald. Ik heb bij de garage de mogelijkheid om dit in termijnen te doen. Ik heb het gevoel dat als dit allemaal gemaakt moet worden, het wéér een vette rekening wordt. Daarbij vraag ik mij af of deze auto dat nog wel waard is. Maar ik heb ook totaal geen geld voor een andere auto. Wat is wijsheid? En wat zijn mijn mogelijkheden?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb mijn auto wel nodig voor woon-werk verkeer.

Toegevoegd na 3 minuten:
Mijn auto is natuurlijk een Renault en geen reneau! ;-)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.7K

Antwoorden (4)

In dat geval zou wijsheid eerst zijn om te kijken of je je auto voordelig kunt inruilen voor iets anders.

Mocht dat niet lukken, dan moet je eens kijken of je kunt carpoolen of anders de mogelijkheid van het OV bestuderen.

Toegevoegd na 25 seconden:
Voor carpoolen, kijk eens hier:
http://www.carpoolplein.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je snelle antwoord! Alleen is carpoolen voor mij niet ideaal. Ik woon erg buitenaf, in de middle of nowhere zeg maar! :-P 1e carpoolplaats is dus ongeveer 10 km verderop!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ow, ja dat wordt dan lastig.
probeer via kennissen en vrienden door dit verhaal te vertellen, iemand te vinden die het goedkoper maakt, dan wel eerst een offerte laten maken bij de garage zodat je weet hoeveel je bespaart
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zit in een heel lastig parket: repareren kost minimaal 750 euro, http://forum.fok.nl/topic/1035917.

Als de auto nog vervoerbaar is (slepen) kan je denken aan een doe-het-zelf garage, http://www.doehetzelfgarage.nl/ en m.b.v. een handige kennis zelf te repareren met 2e hands onderdelen.

Maar helaas, ik denk dat je het moet vergeten.

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=10093

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kan denken aan de aanschaf van een 2e hands Piaggio of ander 45km wagentje. Zit je toch droog en scheelt in belasting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is een garage, (volgens mij ergens in zaandam) waar ze het zo goedkoop mogelijk voor je willen doen. het is een turkse garagebedrijf. mijn vader moest ook iets voor de auto doen, in een andere garage had hij het gevraagd en zeiden ze dat hij dan 60 euro moest betalen, bij de turkse garage heeft hij maar iets van 30 euro betaald.