Waarom wordt de rentestand niet bevroren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ItisILeClerc
12 jaar geleden
om dezelfde reden dat alle andere prijzen niet worden bevroren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"de rentestand" bestaat niet, dus over welke rente heb je het?

Antwoorden (2)

omdat banken dat niet willen, als zij een risico volle lening geven dan willen zij daar ook een hogere rente voor terug, uiteraard. Je kan wel bij het afsluiten van een hypotheek kiezen voor een rentevaste hypotheek, dat percentage wordt dan van te voren bepaald, dit is natuurlijk nadelig als de marktrente daalt, maar voordelig wanneer die stijgt. Maar zo in het algemeen kan de rentestand niet worden bevroren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de spaarrente wordt de rentestand bevroren wanneer je een termijndeposito afsluit. Je kan je geld dan voor de afgesproken tijd om is niet opnemen maar de rente is in die tijd ook een vast percentage en (hopelijk) hoger dan de fluctuerende rente.