Mijn vriendin heeft nog steeds de creditcard. Wat te doen?

Mijn vriendin (19) heeft een schuld van 500 euro door overbodige uitgaven. Dom natuurlijk, maar nu vraag ik me af oof die creditcard zelf ook nog stopgezet moet worden want ik wil hem namelijk doorknippen. Weet iemand hoe dit proces in z'n werking gaat? Ze heeft namelijk zelf de creditcard aangevraagd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ItisILeClerc
12 jaar geleden
nooit geleerd dat je van andermans spullen moet afblijven?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou hem ook doorknippen hoor ;) Nja, ligt eraan wat voor relatie je hebt, maar als mijn vriend dat zou doen, zou ik hem doorknippen omdat wij in onze relatie alle financiën samen hebben..:P

Het beste antwoord

Als ze de rekening niet tijdig betaald dan wordt er een betalingsregeling getroffen en blokkeer het desbetreffende bedrijf de creditcard zelf en na afbetaling kan deze ook niet meer actief gemaakt worden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ohjah als je hem doorknipt zou ze natuurlijk alsnog een nieuwe kunnen aanvragen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je moet eens de dienstvoorwaarden doornemen. De 'fijne print' noemen ze dat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze kan die credit card het beste houden. Ze zal toch moeten leren met geld om te gaan en dat gaat het best als de verleiding het grootst is.

Klinkt misschien vreemd, maar:
Laat haar maar even aanmodderen tot -1000 ofzo, dan kan ze dan op de blaren zitten en hopen dat ze ervan geleerd heeft.

Na een bepaalde periode is de kaart gewoon verlopen, datum staat op de kaart en dan
-kan ie ook niet meer gebruikt worden-
moet er een nieuwe aangevraagd worden en tegen die tijd heeft ze een beeld of ze die verantwoording aan kan, zo niet, kun je alsnog in -laten? grijpen

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb tenminste een Rabo Creditcard en die is niet eindeloos geldig, geen idee of dat ook met andere kaarten zo is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of dat nou zo verstandig is betwijfel ik (minnetje was overigens niet van mij). 500 Euro is al een gigantische schuld voor een 19-jarige student. Onderschat je dat niet een beetje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo leer je in ieder geval de waarde van geld kennen.
Ik sta er niet raar van te kijken dat mensen het niet hiermee eens zouden zijn. Leren sparen en bla bla bla, als zelfs overheden en complete landen boven hun stand leven, verwacht ik niet van 19 jarigen dat zij hun uitgaven wel op orde hebben Het gaat erom, dat ze leert dat materialistische dingen niet als vanzelfsprekend ziet. Als zij bezig is haar schulden af te lossen en haar vriendinnen ondertussen van alles en nog wat kopen, zal ze een spiegel voorgehouden krijgen en zal ze dergelijke vergissingen of uitspattingen wel laten, in het vervolg, hopelijk:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben 18 en heb mijn uitgaven ed wel op orde..met geld leren omgaan zou zij al eerder moeten hebben geleerd.
Misschien is zij gewoon iemand die niet blij kan zijn met wat ze heeft, en heeft ze daarom die schuld.
Ik heb altijd geleerd dat een creditcard alleen voor rijke mensen zijn die, wat er ook gebeurd, een goed inkomen hebben waardoor de schuld snel afbetaald is.
Mja..dat heb IK geleerd.
Als het een creditcard is die op haar naam staat dan kun je niet zoveel beginnen. Je kan haar natuurlijk aanspreken op haar onverantwoordelijke gedrag. Daarbij kan je aangeven dat dit geen fijn gevoel geeft voor de toekomst. Ze kan namelijk last kijgen van haar onverantwoordelijke uitgaven. Bijvoorbeeld bij het aanvragen van een hpotheek of lening. Als je de financien niet op orde krijgt dan kan je droomhuis aan je neus voorbij gaan..

Probeer haar te helpen bij wat zinnige cq nuttige uitgaven zijn en dat ze moet sparen voor zaken die ze graag wil hebben. Laat haar die credit card weggooien/ knippen en laat haar de schulden af betalen. Begin met een schone lei samen.

Heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat minnetje snap ik niet. Het is een goed advies. Ze moet zelf overtuigd raken van het feit dat het voor haar niet verstandig is een creditcard te hebben.
Ik snap het probleem niet.
Uw vriendin heeft in totaal voor 500 euro bestedingen gedaan met HAAR creditcard.

Die creditcard gaat tot een overeen gekomen maximum.
Elke maand lost men in met een minimaal vereist bedrag.

Als er geen bestedingen of geldopname,s meer worden gedaan, dan loopt men in.

U kunt alleen adviserend optreden met betrekking tot uw toekomst met haar.

Als jullie echt voor elkaar bestemd zijn, laat dan dat geld niet tussen jullie komen.

En nog beter, doe ook een duit in het zakje om het openstaand bedrag weg te werken.

Uw vraag gaat werkelijk 3x nergens om.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het dezelfde vriendin die teveel sms,te ?
Bent u geen controlfreak?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze geeft zelf aan het dom te vinden en het gelijk af te willen lossen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een verstandig beheer zijn creditcards heet nuttig. Betalen bij Dirk van den Broek, huren van een auto of camper in de VS, contanten opnemen voor studie of studiereis, borg etc..teveel om op te noemen. De schuld niet hoger laten worden ter voorkoming van nog meer moeilijkheden in de toekomst. (hypotheek) Gewoon meehelpen terugbetalen per maand, niets mis mee.
Laat de vriendin zelf haar creditcard retourneren aan de organisatie. Dan heeft ze zelf een daad gesteld en heeft ze getoond de beslissing te kunnen nemen en inzien dat mogelijke koopverslaving slecht is voor haarzelf.