Waar staat de afkorting 10 GBP en dan bedoel ik die afkorting achter de 10?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (4)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die afkorting staat voor pond sterling. Het is een ISO-code.

Toegevoegd na 2 minuten:
Een ISO-code is een internationale standaard voor heel veel verschillende zaken. ISO 4217 is de internationale standaard die drielettercodes definieert voor valuta. Daar staat GBP ook onder.

Toegevoegd na 1 uur:
10 GBP vertegenwoordigd vandaag een waarde van ongeveer €11,60.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
GBP Brits pond internationaal symbool voor de munteenheid Brits pond.
fremar
12 jaar geleden
Letterlijk is het Great Britain Pound