Werk 3 a 4 dagen per week in Brussel ? moet ik nu me melden bij de belasting in Belgie ? Ik sta op nederlandse loonlijst.

Of moet ik kijken of er een split salaris mogelijk is ?
Hoe zit het dan met mijn lease auto ? mag ik dan een belgische auto rijden ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je hoort tot de categorie van de ""grenswerkers"". Hier zijn wel aparte regels op van toepassing. Tenminste, dat was zo in 2008 en 2009. Je kan er makkelijk even over bellen naar de belastingtelefoon, dan weet je het zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een grenswerker is hij niet. Hij woont immers in Nederland en werkt voor een Nederlandse baas.
Een grenswerker woont bv in Nederland maar werkt in het buitenland voor een buitenlandse baas.
In dit geval zijn de nederlandse wetten en rechten van toepassing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, ik heb gebeld naar de belastingdienst ze gaven aan dat ik naar 08000241212 moest bellen dat is het GOW team, grens overschrijdend werken. Spraak een belgische mevrouw die heel aardig uitlegde hoe en wat.

Andere antwoorden (1)

Jouw arbeidsvoorwaarden blijven onveranderd van kracht. Je werkt voor een nederlandse werkgever. Dat je buiten nederland je werk doet, heeft daar niks mee te maken. Je doet dus gewoon aangifte in Nederland.
Hoe het met je leaseauto zit, ligt aan het leasecontract, en de maatschappij waar jouw werkgever een contract mee heeft. Waarschijnlijk blijf je dus gewoon in een auto met een nederlands kenteken rijden.