Hoe werkt de valutakoersopslag nou?

Ik wil graag een spel kopen van amazon.co.uk.
Dit betekent dat er wordt gerekend in ponden.
Dus er moet valuta worden omgerekend.
De bank rekent mij daar 1.95% valutakoersopslag op.
Maar waar moet ik dat dan voor rekenen?

Op moment van schrijven is 1 euro 0.855215 britse pond.
Betekent het dat ik nu voor evenveel pond 1.0195 euro moet betalen?

Of hoe zit dat?

Spel zelf kost 12.99 pond.
Omgerekend is dit 15.12 euro maar hier zit dan nog geen valutakoersopslag bij dus hoeveel zal dit totaal worden dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Ik heb je vraag en toelichting goed gelezen, en kan er geen fout in ontdekken. Het spel kost je dus 15,12 Euro.

Je zit nog met de vraag hoe het zit met de valutakoersopslag. Ook dat is simpel. Hoe je dat ook uitrekent (in ponden of euro's) zal dat een centenkwestie zijn. Je zult ongeveer 30 cent aan die opslag kwijt zijn, dus wat je uiteindelijk zult betalen zal ongeveer 15,45 Euro zijn. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh dat is gewoon 1,95 % * bedrag in euro's.