Waarom heeft het personeel van een supermarkt of McDonald een naamkaartje op hun kleding en dat van een restaurant bijvoorbeeld niet?

Wa

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat is bedacht voor bedrijven waar veel werknemers werken. Doordat er veel werknemers zijn moet een leidinggevende bijvoorbeeld ook veel namen onthouden. Dat gaat niet altijd evengoed dus kan er op werk miscommunicatie ontstaan. Om alles vloeiend te houden willen ze dus die naambadges zien. De hoofdkantoren verplichten dit dan. Ook komen eens in een maand een "Gapbuster'of een"mysterieshopper"langs. Deze controleert in opdracht van de hoofkantoor of alle regeltjes wel goed worden nageleefd. Zien ze bijvoorbeeld dat je geen naambadge draagt terwijl dat wel moet, krijgt het bedrijf daar een puntaftrek voor. Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest :)

Dat is over komen waaien uit de VS. In NL roepen we altijd: ober o.i.d. In de VS is het heel gebruikelijk om de serveerster bij haar voornaam te noem: "Cathy, can I get another Pecan Pie a la mode?" Die naam staat op haar naambordje. Dit hele gebeuren is bedoelt om de customer meer at home te laten voelen. Bij een restaurant echter niet, omdat men daar een duidelijke distinctie wil laten doen gelden tussen de betalende klant (koning) en het bedienend personeel.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100