Waarom heeft het personeel van een supermarkt of McDonald een naamkaartje op hun kleding en dat van een restaurant bijvoorbeeld niet?

Wa

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja......Das best een goeie vraag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mee eens! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de 2 antwoorden die tot dusverre gegeven zijn, lijken beide mogelijk maar zijn echt verschillend. Wordt moeilijk voor mij om de goeie hieruit te kiezen!!

Antwoorden (2)

Dat is bedacht voor bedrijven waar veel werknemers werken. Doordat er veel werknemers zijn moet een leidinggevende bijvoorbeeld ook veel namen onthouden. Dat gaat niet altijd evengoed dus kan er op werk miscommunicatie ontstaan. Om alles vloeiend te houden willen ze dus die naambadges zien. De hoofdkantoren verplichten dit dan.

Ook komen eens in een maand een "Gapbuster'of een"mysterieshopper"langs. Deze controleert in opdracht van de hoofkantoor of alle regeltjes wel goed worden nageleefd. Zien ze bijvoorbeeld dat je geen naambadge draagt terwijl dat wel moet, krijgt het bedrijf daar een puntaftrek voor.

Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is over komen waaien uit de VS. In NL roepen we altijd: ober o.i.d. In de VS is het heel gebruikelijk om de serveerster bij haar voornaam te noem: "Cathy, can I get another Pecan Pie a la mode?"

Die naam staat op haar naambordje.

Dit hele gebeuren is bedoelt om de customer meer at home te laten voelen.

Bij een restaurant echter niet, omdat men daar een duidelijke distinctie wil laten doen gelden tussen de betalende klant (koning) en het bedienend personeel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik kan me vinden in dit antwoord maar zou graag een bron willen zien waar ik dit kan terug lezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij McDonalds, Burger King behoort het dragen van een naambordje tot company policy. Zoals boven reeds vermeld i.v.m. foutreportage. Ik heb bij mijn verklaring de McDonalds meer in het algemeen genomen, dus als diners/cafeteria/de snelle hap.
Daar heeft het dragen van een naambordje ook een economische functie. Je kunt dan "gericht" fooien geven. Dus als je wilt afrekenen, en alle serveersters lopen in uniform, en je bent goed geholpen door "Cathy" dan is het handig om een naam te hebben. De serveersters verdienen zeer weinig en moeten het echt hebben van de fooien. In een restaurant zijn de prijzen veel hoger en worden de fooien in de pot gedaan en daarna verdeeld. Waarom dat is komen overwaaien uit de VS,... tja er zijn wel meer zaken die uit de VS komen en waarvan ik zeg: "it doesn't really peel my banana".