Ik dacht dat ik goed was in bezuinigen maar ik hoor steeds vaker nieuwe tips, wie kent er ook nog een paar?

Zeker gezien de huidige economie is dat voor ons allemaal misschien wel handig om te weten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een reactie met tips, bij de reactie van Esme gezet..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hufkes, ik vraag het niet voo rmezelf maar in het algemeen zodat iedereen er wat aan heeft... Loes, tenk joe as always!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Graag gedaan congoleo ;)

Het beste antwoord

Alle reclames van de supermarkten lezen. Iedere supermarkt heeft per week een aanbieding van groente, fruit en vlees. Vaak ook van wasmiddel en toiletpapier. Groente en fruit koop ik ook op de markt en het is me opgevallen dat ze op vrijdag (halve dag markt) goedkoper zijn dan op zaterdag (hele dag markt). Kleren en momenteel ook laarzen van de markt. Kleine huishoudelijke voorwerpen van de Wibra, de Big Bazar, de Xenos, de Hema en alweer de markt.
Verder gebruik ik gebruikte enveloppen en de achterkant van onbelangrijk drukwerk als kladpapier. Dunne plastic zakken zijn mijn afvalzakken. Als ik boodschappen doe kijk ik eerst wat er in de onderste schappen ligt van het product dat ik wil kopen; pas daarna kijk ik bij de echte merken. Zeg de krant op en lees DePers, Spits en de Metro, alledrie gratis. Heb ik iets groters nodig, dan eerst naar de kringloopwinkel (vanmorgen een grote 3 delige boekenkast gescoord voor een prikje, en nog mooi ook). Het scheelt je niet alleen bakken met geld maar het is ook heel leuk, die "jacht" en geeft een gevoel van voldoening als je iets leuks/lekkers/moois voor veel minder dan normaal weet te vinden. Je moet er natuurlijk wel tijd voor hebben..
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waardevolle tips!
Voor jou heb ik zelf nog eentje voor de aanschaf van grotere spullen: online failliessement veilingen bijhouden...
zondag
14 jaar geleden
Dank je @Congoleo maar ik durf niet op iets te bieden op een veiling. Ben ooit op een autoveiling geweest. Alles ging razendsnel en ik snapte er geen moer van. Heb geen idee van de bijkomende kosten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Online veilen gaat traag.. duurt vaak dagen en je kan de computer voor je laten bieden.. Veiling is 16% en dan komt er BTW op van 19%...

Andere antwoorden (10)

Overal de helft van gebruiken.
Shampoo, afwasmiddel, gezichtscrème, deodorant, wasverzachter, tandpasta, enz. enz.
In veel gevallen gebruiken we een dot of een scheut "op gevoel". Vaak kunnen we met de helft toe. Als blijkt dat dat niet kan, doe je er een beetje bij tot je de juiste hoeveelheid hebt gevonden. Scheelt je vele honderden euro's per jaar.
Deze tip heb ik ooit eens gelezen in de Vrekkenkrant. En vond het een goede tip, die ik ook zou gaan toepassen toentertijd, maar heb het eerlijk gezegd nog nooit gedaan. Maar dat het zoden aan de dijk zet lijkt me duidelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk eens op onderstaande site, er valt veel te verdienen/besparen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is meer voor mijn gemak dan besparing, maar ik koop altijd dezelfde zwarte sokken. Als er 1 kapot is gooi ik er ook maar 1 weg en niet een paar.

Uit de was hoef je ze ook niet bij elkaar te zoeken, elke 2 is een paar.
paulus811
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een goed idee +1
Zie onderstaande link:

http://www.infonosity.be/geld-besparen/zuiniger-leven-001.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dikke trui ipv te snel de verwarming aan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zag vanmorgen bij het tanden poetsen,dat je met een electrische borstel,veel minder tandpasta verbruikt,dan met een gewone,omdat het oppervlak waar je de tandpasta opdoet,bij een electrische maar een klein ronje is en dat scheelt de helft van de tandpasta,als bij een gewone tandenborstel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eef,zal dat echt zoden aan de dijk zetten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mmmm - wat dacht je van de kosten van de elektriciteit van je tandenborstel????? wil niet naar doen, hoor.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
achter die electrische tandenborstel zit een wereld van bezuinigingen....
1 keer per week boodschappen doen, van een vast bedrag
van wat je over hebt kun je dan later nog evt verse groenten of zo kopen.
Wil je écht bezuinigen, schrijf dan 14 dagen eens alles op wat je uitgeeft en dan eens gaan kijken wat je eigenlijk niet echt nodig had.
Zelfde geld voor afschriften, kijk eens goed wat er van je rekening wordt afgeschreven, denk aan abonnementen bv. en kijk wat je kan schrappen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Abonnementen. Sommige kun je wegdoen, andere kun je delen met de buren / vrienden / familie.

Verzekeringen. Een heleboel daarvan kunnen goedkoper, eveneens een heleboel zijn overbodig. Neem de glasverzekering - heb je die nu echt nodig?

Telefonie. Telefoneren via VoIP is aanzienlijk goedkoper dan telefoneren via de vaste lijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Invalide worden is ook bezuinigen op het verzolen van je schoenen. Voorheen ieder half jaar nieuwe zolen onder mijn schoenen, maar de laatste paar jaar ben ik niet meer bij de schoenmaker geweest. Scheelt toch weer een paar tientjes per jaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koop geen kant-en-klare gesneden groente, maar snijd het zelf. Ook alleen maar groente en fruit van het seizoen kopen scheelt je enorm veel geld.