Maakt het verschil uit waar de puntjes staan in een bankrekening nummer?

Gisteren wilde ik op mijn oude bankrekening wat geld storten omdat ik een paar euro in de min stond. Ik gebruik deze bankrekening niet maar betaal nog steeds kwartaalkosten vandaar. Ik wil het dus binnenkort ook gaan opzeggen.
Maar wanneer ik internetbankier en geld overmaak naar wat voor rekeningnummer dan ook dan type ik zonder puntjes ertussen en systeem zet er automatisch puntjes tussen.
Nu wilde ik van abn amro naar mijn rabonummer overmaken en type dus aan een stuk. Het systeem zet zelf de puntjes ertussen. Ik ga kijken op mijn rabo rek. Is het geld niet aangekomen.
Ik check nog een keer en zie dus dat de puntjes op een andere plek staan.
Ik heb nog een keer opnieuw gedaan en heb handmatig de puntjes op de plaats gezet zoals het op mijn rabopasje staat. Nou ik druk om door te gaan, maar het systeem zet de puntjes automatisch weer op de plek als van de eerste keer. Dus aan mij ligt het niet.
Mijn vraag is dus ook, kan het even duren voordat het geld daadwerkelijk is overgeboekt ( dacht dat het met internetbankieren altijd direct was) of heb ik toch iemand anders blij gemaakt met een paar euro?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

De puntjes maken niet uit. Als het nummer niet bij de naam hoort krijg je een waarschuwing. Als jij die niet gezien hebt is het dus goed gegaan.

Internetbankieren is in sommige gevallen direct (bijvoorbeeld van een ING-rekening naar een andere ING-rekening) maar in de meeste gevallen duurt het een dag of 2.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De rabobank doet daar een dag over andere banken hebben daar geen last van
ronron1212
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
Dat zeg ik toch ook het duurt bij de rabo een dag. het gaat in de vraag ook over het storten naar de Rabo
Die puntjes maakt niet uit. Dat doet het systeem zelf en heeft geen invloed, dat heb ik ook wel gehad.
Sommige dingen duren even voordat het overgemaakt word. Mijn man zegt altijd dat de bank het dan nog even vasthoud ivm rente ofzo.
Je kunt vandaag even kijken of het al overgeboekt is. Wat nu wel zou moeten. En bij de Rabo kun je ook kijken bij te verzenden opdrachten. Dan staat er ook van welke rekening naar welke rekening het gaat.

Ik bedenk me trouwens: heb je van de goeie naar de goeie rekening gedaan? Want ik heb ook wel eens gehad dat ik van de " lege" rekening af wilde schrijven per ongeluk, had ik heb omgedraaid. En dan werkt het ook niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, de puntjes maken niet uit. Maar bij internetbankieren zie je het alleen direct wanneer je van de ene rekening van een bank geld overmaakt naar een andere rekening van dezelfde bank. Naar een andere bank duurt meestal een dag.