banken gaan maar faliet!

Is het nog wel verstandig je geld op een bank te laten staan?
Of is het veiliger in een oude sok op zolder?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

De faillisement van de DSB bank staat los van de krediet crissis. Je kunt je geld rustig op banken zetten, die vallen onder het deposito garantiestelsel (Dan krijg je, je spaartegoed terug tot 100.000 euro.) e.o rekening 200.000. Maar dan moet de bank daar onder wel vallen. Dus let daar wel op. Mocht je echt veel geld hebben. Zorg er dan dus wel voor dat je niet alles op een bank zet. Dus geld op de bank kan gerust!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als je weinig hebt is dat een optie. als je veel hebt moet je je hypotheek aflossen of de bank een verklaring laten tekenen dat je hypotheek saldo wegvalt tegen je positieve saldo in geval van faillissement. De rest spreiden per bank 100,000 euro om zodoende optimaal gebruik te maken van de garantie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een oude sok op zolder klinkt goed, maar dan moet je nog wel even de vingerversnipperaar aanschaffen om ongewenst bezoek 's nachts het iets moeilijker te maken.

Zonder gekheid: Zo lang je minder dan 100.000 op een bank hebt staan, is de optie bank veiliger. Mocht de bank overvallen worden, dan staat jouw geld daar nog steeds, op het moment dat je zoldertje leeg gehaald wordt, dan ben je nergens. Hoe bewijs jij dat je daar 10.000 Euro had liggen? De verzekeraar zal vast niet uitkeren.
Om over het mislopen van die gigantische bedragen aan rente nog maar te zwijgen
(zeg nu zelf, 1 % van 1000 Euro is toch al gauw een heel tiente :P)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er een heleboel mensen weer de oude sok in ere herstellen:
-Ben je meer bang voor inbraken
-Bang voor meer overvallen
-bang voor brand.
-Dief van je eigen portemonnee (geen rente)
-Er komen meer inbraken
-Er komen meer overvallen
-Tja, meer brand??? dat zal wel niet.
-Er komen meer oplichters.

Dus of je ook meer gerust bent. Ik denk het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het meest verstandig is om je geld in omloop te brengen... dus uitgeven... alleen door het geld in omloop te brengen komt er beweging in de economie.

Op de bank laten staan, afwachten, angst... pfffft.... gewoon laten rollen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom op de zolder die sok, je kunt hem gewoon bij je andere sokken leggen. Dat wel geheim houden;) Je zou op verschillende banken je geld kunnen bewaren, mocht er iets mis gaan met de ene dan heb je nog altijd bij de andere bank iets staan.