Tijdens het zwangerschapsverlof verloopt/eindigt het tijdelijk arbeidscontract. Als deze overeenkomst niet wordt verlengd, wie betaalt de zwangere..?

Hoe verloopt de financiële afwikkeling tussen werknemer/werkgever in dit soort situaties?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De relatie tussen de werkgever en de werknemer eindigt na afloop van het dienstverband. De UWV zal de rest van de zwangerschapsuitkering direct bij de persoon in zwangerschapsverlof uitkeren. Daarna heeft de jonge moeder de mogelijkheid om WW aan te vragen (als zij aan de eisen voldoet).