Heeft de PPV gewonnen?

Zo iets hoorde ik net op school!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is dat PPV?

Het beste antwoord

Dat ligt eraan hoe je het bekijkt.

Als je wil weten op de PVV nu de grootste partij is dan is het antwoord: "Nee" De VVD is namelijk nu de grootste partij.
Als je wil weten of de PVV de meeste winst heeft geboekt is het antwoord "Ja"
Als je wil weten of de PVV zetels heeft gewonnen en niet verloren is het antwoord ook "JA"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee de VVD heeft gewonnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De PVV heeft in zoverre 'gewonnen' dat ze niet alleen heel veel meer zetels hebben gekregen dan ze hadden, maar vooral ook veel meer dan ze (en wij) op basis van de prognoses verwacht hadden.
Voor de overige partijen zaten de schattingen er hooguit twee, drie zetels naast, maar blijkbaar hebben veel PVV-stemmers niet tevoren aangegeven wat ze gingen stemmen. Ze mogen zich dus, terecht, de grote winnaars van de verkiezingen noemen.

Maar wat daar uiteindelijk de consequenties van zijn, of ze ook regeringsverantwoordelijkheid krijgen en met wie ze eventueel een coalitie gaan vormen is nog niks van bekend. De verkiezingen winnen betekent namelijk niet automatisch ook regeren, en al helemaal niet in je eentje. Zo werkt dat niet in Nederland.

Hier moet je de helft van het aantal zetels hebben om te kunnen regeren, en ik geloof niet dat dat ooit één enkele partij in zijn eetnejntje gelukt is. Ze moeten altijd samenwerken met andere partijen, en op dit moment meen ik zelfs minstens vier. En de VVD en dde PVDA zijn beiden nog wel ettelijke zetels groter dan de PVV, dus die hebben dienaangaande al wel iets meer in de melk te brokkelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De PPV heeft niet eens meegedaan aan de verkiezingen, dus gewonnen hebben ze zeker niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op die school is het waarschijnlijk de enige plaats waar de PPV heeft gewonnen. In de rest van Nederland heeft deze partij n.l. niet mee gedaan aan de verkiezingen.