Ik heb een factuur aangevraagd en ontvangen kan ik nu nog cancellen?

Het lukt niet via ideal, dus heb ik een factuur aangevraagd en ontvangen via mail om het te kunnen overmaken. Alleen nu wil ik er vanaf zien wegens omstandigheden. In de factuur staat niet dat ik bijvoorbeeld binnen 14 dagen het moet overmaken. Kan ik nu nog afzeggen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als je iets via internet hebt gekocht kan je van de koop afzien binnen 8 dagen.
Dit is zo met kopen op afstand.
wel zal je contact moeten opnemen met het bedrijf,je hebt de koop waarschijnlijk al bevestigd en dat moet je wel annuleren.
anders krijg je over een tijd alsnog een herinnering
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of ik een koopbevestiging heb, omdat de procedure niet is afgerond via internet doordat de ideal betaling faalde. Ik heb dus via mail gevraagd of ze voor het product de factuur kunnen zenden. Is dat een koopbevestiging?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nu een mail verzonden met dat ik graag de factuur wil laten vervallen. Is dat voldoende?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je geen mailtje ontvangen waar je product vermeld word en waar het heen gestuurd gaat worden?dit is de koopbevestiging.
Je kan ze toch gewoon mailen of bellen en doorgeven dat je van de koop afziet,zolang ze nog niks hebben verstuurd is dit het makkelijkst.
Hebben ze het wel al verstuurd dan zal je moeten wachten tot je het ontvangen hebt en dan terugsturen .
Gewoon even contact opnemen met ze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nog niet betaald dus ze hebben het ook niet verzonden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet vermelden dat je van de koop wilt afzien.
Als je schrijft ik wil van de factuur afzien dan betekend dat,dat je de rekening niet wilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb inderdaad een factuur gekregen met mijn gegevens en het product en de prijs en hun rekening gegevens enzo, maar ik heb niet betaald en pas als betaald is verzenden zij uiteraard. En ik heb nu een mail gestuurd met dat helaas moet mededelen dat ik wegens omstandigheden de factuur wil laten vervallen? Is dat nu voldoende?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh okee
Bij sommige (internet)bedrijven is de koop pas 'rond' als je betaald hebt. Voor de zekerheid zou ik een mailtje sturen dat je van de koop wil afzien. Dan weet je het zeker.