ik ga solliciteren op een andere functie in FWG schaal groep 40 maar ik heb een aantal ervaringsjaren ( 5 ) hoeveel zou ik kunnen vragen?

momenteel werk ik in de verslavingszorg, het betreft een secretariële functie op dezelfde locatie.hiervoor heb ik drie jaar lang een secretariele functie elders gehad. dat zijn dan toch bij elkaar al gauw 5 ervaringsjaren? ik snap echthelemaal niets van aanloopschalen etc

Toegevoegd na 2 uur:
momenteel zit ik idd in 35, ik sta op de groep.dit doe ik nu al twee en een half jaar, hiervoor heb ik bij een ander bedrijf gewerkt op secretarieel niveau.ik verdien met mijn ORT net bijna 1500 netto per maand en ik zou eigenlijk graag wat meer verdienen dan 1500.het liefst 1800 maar dat is dus te veel gevraagd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
20.1K

Antwoorden (3)

Als je ergens nieuw binnenkomt dan kan je al je ervaringsjaren optellen, dan zou je dus in groep 40, periodiek 5 of 6 komen.

Echter je schrijft dat je er al werkt, en dat je intern een andere vacature wil? Ik weet niet of je het dan nog voor elkaar krijgt om ook je voorgaande ervaringsjaren erbij kan tellen, omdat je nu al in een bepaalde schaal zit waar je mee akkoord bent gegaan...maar goed, wie niet waagt wie niet wint.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt er vanaf welke schaal je nu zit en welke functie je nu wilt gaan doen. Als je nu in schaal 35 zit bv krijg je niet die 5 functiejaren. Je heb sowieso geen recht op 5 functie jaren omdat je die drie andere jaren niet functioneel voor dit bedrijf geweest bent. En wil je nu op de werkvloer staan als "beginner" of wordt het weer een secretariële functie?
Maar onderhandelen kan altijd, hoe liever ze je hebben willen hoe meer je kunt vragen. Kom je vanuit schaal 35 dan zou je nu 40 / 2 kunnen vragen. Willen ze je echt graag hebben zou je in kunnen zetten op 40 / 7 en hopen dat je 40 / 4 of 5 krijgt.

Toegevoegd na 1 uur:
Als toevoeging op jouw toevoeging. Je valt onder het cao van de zorg, daar ga je niet zo snel 300 euro omhoog in een andere functie. Het verschil tussen schaal 35 en 40 bedraagt net iets van 65 euro per maand ofzo. Het hangt er dus vanaf hoe hard je nodig bent op die groep of je wat meer kunt vragen, maar ik denk als je nu op 1500 zit en binnen de organisatie blijft, je blij mag zijn als je 150 euro omhoog zal gaan. Wat je dan nog wel zou kunnen proberen is dat als je nu bv een min max contract hebt of een 32 uur contract, om dan te proberen een 100% contract los te krijgen van 36 uur. Als je dan naar schaal 40 gaat en het lukt je om 2 functie jaren erbij te krijgen en wat meer uren, kom je al aardig in de buurt van de 1800 met je ORT erbij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi Dave,
Volgens mij werkt het zo als je een salarisschaal omhoog gaat:
Stel je bent 5 jaar geleden begonnen in de aanloopschaal van schaal 35 (dus 34-0) dan ben je nu inmiddels door gegroeid naar schaal 35-3 (één schaal per ervaringsjaar).
Als je nu overstapt naar een functie in schaal 40, moet je kijken naar het cijfer in de tweede kolom, in dit geval is dat 15.
Je zoekt dit getal in schaal 40 in de tweede kolom op. Dan kom je dus uit in schaal 40-1 of 40-2 (14 of 16 in de tweede kolom).

Als ik jou was zou ik dus goed bekijken waar je begonnen bent. Stel je bent in 35-0 begonnen dan ben je al verder door gegroeid en kan je hoger in schaal 40 beginnen. Wil je er meer uithalen, dan is het handig om goede argumenten te verzinnen waarom jij vindt dat je hoger ingeschaald moet worden. En: niet geschoten is altijd mis. Ik deed het zo bij mijn salarisonderhandelingen: ik koos een schaal uit waar ik in terecht wilde komen en ging iets hoger zitten. Nou, geen probleem, ze wilden me graag hebben. Ik heb zodoende de aanloopschalen overgeslagen. :)