Waarom moet je etaleren in een piramide vorm en altijd met oneven artikelen??

Omdat ik nu VMBO kader Handel & Administratie doe en ik wel eens moet etaleren in de schooletalage. Toen ik dat ging doen moest ik in een piramide vorm doen en met en oneven aantal. Waarom moet dat eigenlijk??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Oneven aantallen zien er op de één of andere manier interessant uit. Denk maar aan een vaas met bloemen, vijf bloemen oogt veel mooier dan vier, of drie bloemen i.p.v twee.

Maar een etalage hoeft niet altijd in een piramidevorm opgesteld te worden. Het kan ook Symmetries, Asymmetries en Ritmisch (composities).

Het belangrijkste van al deze composities is dat alles gegroepeerd blijft. Zodra je artikelen / producten / themamateriaal, uit elkaar gaat zetten ziet het er al snel rommelig uit (daarom is het belangrijk om de knutsels van kinderen bij elkaar hangen). Er blijven gaten over en zo ziet men niet alles in een oogopslag. Gevolg van zo’n onoverzichtelijke presentatie is dat voorbijgangers / ouders niet stil blijven staan en dus niet verleid kunnen worden door jouw thema presentatie / producten.

Toegevoegd na 2 minuten:
interessanter!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar je had het toch ook gewoon aan je docent kunnen vragen toen je aan het etaleren was ;)