Hoe kan ik een categorie samenvoegen in Yunoo

Ik wil 2 categorieën samenvoegen. He doe ik dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als ik de video in de bron bekijk, denk ik dat je als volgt te werk moet gaan:

Via het tabblad "Transacties" ga je naar de optie "Categorieën". Stel je hebt de volgende hoofdcategorieën en subcategorieën:
categorie 1
>a
>b
>c
categorie 2
>d
>e
>f
categorie 3
>g
>h
>i

en je wilt "categorie 1" en "categorie 3" samenvoegen. Wat je doet is de subcategorieën "g", "h" en "i" uit "categorie 3" verplaatsen naar "categorie 1". Daarna verwijder je de lege "categorie 3" en hernoem je evt. "categorie 1".

Dit doe je door op "categorie 3" te klikken en met de muis over de subcategorieën te schuiven. Daar komt dan rechts de optie "Wijzigen" te staan. Bij het uitklapmenuutje "Onder de categorie" klik je dan "categorie 1" aan. Je doet dit bij de subcategorieën "g, h en i".

Als je dat gedaan hebt, is categorie 3 leeg en kun je deze verwijderen, wederom door er met de muis op te staan en aan de rechterkant op "verwijderen" te drukken.

Nu kun je "categorie 1", als dat nodig is, na het samenvoegen nog van naam veranderen. Ook deze kun je aanpassen via de knop "wijzigen".