Waarom hebben landen geen jaarrekening?

12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je was toch zo'n 'hoog gewaardeerd econoom'?
Lijkt mij dat je dan zelf het antwoord op deze vraag wel kan bedenken...
Drepolli
12 jaar geleden
Ben ik ook, daarom zou ik het beter vinden dat het zo zou zijn. Daarom vraag ik ook waarom ze het niet hebben.

Antwoorden (1)

Omdat een land geen bedrijf is. Wel is er een begroting (in Nederland: miljoenennota), wat toch ergens wel vergelijkbaar is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drepolli
12 jaar geleden
Als je niets controleert kun je alles wel begroten. Maar je kunt Nederland wel als een soort non-profit bedrijf zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie zegt dat er niets gecontroleerd wordt dan? Alleen niet in de vorm van een jaarrekening (wat op zichzelf ook geen controle is natuurlijk).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er is altijd nog de rekenkamer ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drepolli, dat je het zo zou kunnen zien wil niet zeggen dat het ook zo is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
MufMuf: Dikke plus.
ElCapitan: Jammer dat reacties niet te plussen zijn :-( Want anders kreeg je er 1 ;-)
Drepolli
12 jaar geleden
Ik bedoel dat er een controle is die iedereen zo na kan kijken, de rekenkamer is niet zo goed bekend en ook niet volgens de accounting principles waardoor de spelregels ook anders zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verbeter de wereld, begin bij jezelf. Het spijt me, maar ik word nogal moe van je overduidelijke oogkleppen. Het is 'potjandriedubbeltjes' alsof ik tegen een muur sta te praten. Als je het zo goed weet en kan, wanneer ga je dan je kennis in de praktijk brengen? Wanneer ben je verkiesbaar voor de politiek? Wanneer zie ik je als minister van Financiën?
Drepolli
12 jaar geleden
Misschien morgen, maar ik probeer alleen maar iets te verbeteren. Toch zou Nederland op zijn grondvesten staan te schudden als ik de minister van Financiën was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn stem kan je in ieder geval op je buik schrijven. Iemand die 'om zich beter voor te laten komen' z'n leeftijd ineens 20 jaar naar boven gooit is in mijn ogen niet betrouwbaar. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat viel mij ook al op :)
Drepolli
12 jaar geleden
Je weet toch niet hoe ik in het echte leven heet :p