Het is een soort vastgestelde bovengrens, gesteld door de fabrikanten. Ze moeten bij het produceren en distribueren wel een (maximum)prijs in gedachten hebben, anders valt 't moeilijk uit te rekenen wat er per product moet worden omgezet om de productie van dat goed haalbaar te laten zijn en dergelijke andere economische rekenmethoden. Dat de gemiddelde prijs in de winkels dan bijv. 10% lager ligt, doet daar niks aan af. In principe zou de adviesprijs ook juist lager kunnen liggen dan de werkelijke prijzen - maar dat is marketingtechnisch gezien niet slim.
Nú lijkt 't meer alsof er een hoop korting wordt gegeven - ookal is er geen winkel in 't land die de hoge adviesprijzen hanteert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Omdat er dan misschien wel andere winkels zijn die de producten wel voor een hogere prijs aanbieden en ze daardoor ervoor zorgen dat je het bij de concurrerende winkel koopt omdat het daar dan goedkoper lijkt/is.Als je dit bedoelt..