Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Werken voor twee werkgevers. Heeft dit nadelen?

Bij de een 24 uur en bij de ander 16 uur.
In verschillende CAO's.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De fiscus kijkt alleen naar het bedrag dat je verdient, het aantal wergevers maakt niet uit. Als je 10.000,- Euro verdient betaal je daar als je 2 werkgevers hebt, evenveel belasting voor als wanneer je er 1 of 3 hebt.
Wel is van belang dat de werkgevers weten dat je meerdere werkgevers hebt, zodat er niet teveel belasting betaald wordt. De algemene loonheffingskorting pas je dan toe op het hoogste salaris.
(Lees meer...)
amc
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

wat voor nadelen doel je op? Als 't qua belasting is dan de loonheffingskorting toe laten passen daar waar je 't meest verdient.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan zijn dat de twee werkgevers op een bepaald moment concurrenten van elkaar worden, dat kan een probleem worden. Maar ik ga er van uit dat je deze twee werkgevers geinformeerd hebt over de situatie en over de naam van het andere bedrijf.

Dat je in verschillende CAO's zit, is geen probleem. Hooguit heb je wat kleine verschillen in beloningsstructuur of verlofdagen.

Het kan een probleem worden als je een paar weken vakantie op wil nemen. Dat moet bij allebei de werkgevers in het vakantieschema passen.

Verder kan ik me geen problemen voorstellen.
(Lees meer...)
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding