ik heb de snsbank een lijfrente rekening, de bank zegt dat ik deze niet eerder kan opnemen dan bij 65 jaar...is dit ook echt zo?

geld wil ik gaan gebruiken voor aflossen...of het rendeert is maar de vraag tegenwoordig, vandaar wil ik het nu gaan benutten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sparen
1.1K

Het beste antwoord

Helaas, neen, als dat zo in de voorwaarden staat, moet je er aan houden. Bovendien is dit wettelijk vastgesteld:

SNS Lijfrente Sparen is een geblokkeerde spaarrekening. In de wet is als fiscale voorwaarde vastgesteld dat je het gespaarde lijfrentekapitaal niet tussentijds mag opnemen. Dit is een verboden handeling met vergaande fiscale consequenties. Wel kun je je lijfrentekapitaal omzetten in periodieke lijfrenteuitkeringen om bijvoorbeeld je pensioen aan te vullen. Ook is het mogelijk om dit lijfrentekapitaal over te dragen naar een lijfrenteproduct van een andere bank of verzekeraar.

http://www.snsbank.nl/particulier/pensioen/sns-lijfrente-sparen/zo-werkt-sns-lijfrente-sparen.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja dat klopt. een lijfrente verzekering is een soort van pensioenverzkering die je niet eerder kunt opnemen dan vanaf je 65-ste.
Voor het bedrag wat je hebt gespaard koop je een lijfrente aan voor een bepaalde periode als aanvulling op je pensioen.