ik heb te horen gekregen dat mijn loon er met 0,75 procent op vooruitgaat nu verdien ik gemiddel 1450 per maand hoe reken ik dit uit naar wat ik?

per maand er netto bij zou krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

€1450 x 1.0075 = €1460,86.

Toegevoegd na 6 minuten:
De inflatie is overigens rond de 2 procent dit jaar, dus uiteindelijk ga je erop achteruit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1450 x 1,0075!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
is echt wel goed, die minner begrijpt er niets van
Je krijgt nu bruto 1450x12x1.08 = 18792,- bruto (factor 1,08 voor vakantiegeld) Dit is net iets meer dan de eerste schaal (van 2011) die loopt tot 18628. Dit levert ongeveer 18628 * 0.67 + (18792-18628)*0.5805 = 12576 netto over (afgerond).
Met een loonsverhoging van 0,75% kom je bruto op 18933 wat in 2012 weer net onder de eerste belastingschaal van 18945 valt. Dit geeft in 2012 netto ongeveer 18933*0,669 = 12666.

Voor de belastingschalen kun je bij de bron kijken. ik ben ervanuitgegaan dat de verhoging volgend jaar laatsvind, dus vandaar het verschil in jaren, maar je kunt t ook makklijk voor de andere jaren uitrekenen.
Verder ken ik de specifieke situatie met andere belastingen/toeslagen niet het belastbaarinkomen kunnen beinvloeden of daarvan afhangen. Maar dit is de basis.

Zoals al eerder gezegd, deze verhoging is meer dan de inflatie dus in de praktijk zul je er op achteruitgaan in koopkracht. Het zal dus woelen alsof je minder kunt kopen van iets meer geld.

Toegevoegd na 2 minuten:
Per maand zou dit ongeveer betekenen:
nu ongeveer 12576 / 13 = 968
straks ongeveer 12666 / 13 = 974
(factor 13 om ongeveer te compenseren voor vakantiegeld)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De inkomstenbelasting en premieheffing volksverzekeringen werken met schijven niet met schalen.
Schalen vindt je bij salarisschalen per functie. Voor de berekeningen van het netto-loon: Er dient ook nog mogelijk te worden gerekend met inhouding pensioenpremie en belaste vergoeding premie zorgverzekering. Dat kan per bedrijfstak/per bedrijf verschillend uitpakken.
Je salarisadministratie en/of je werknemersorganisatie moet je er meer over kunnen vertellen.
Is die 1450 bruto? Dan kun je dat keer 0,75 5 doen, dan weet je je nieuwe brutoloon.
Vul hier dat bedrag in en je weet je nettoloon: http://www.loonwijzer.nl/home/brutonetto
(Als je ook invult onder welke CAO je valt en dergelijke, krijg je een preciezere indicatie).
Het verschil met je huidige nettoloon is wat je erbij krijgt.
Is die 1450 netto, dan moet je eerst kijken naar wat je bruto verdient, want die 0,75% is ongetwijfeld bruto.
Dan dezelfde berekening maken en je hebt je antwoord.