Waar op een ING kaart staat het pasnummer?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Bankieren
33.3K
TurfGraver
6 jaar geleden
Onder volg nummer.
TurfGraver
6 jaar geleden
Sorry. Onder pasnummer (links onderaan).
Reddie
6 jaar geleden
Sorry. Onder het woordje "pasnummer" (links onderaan).
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Maar daar staan cijfers en een × maar ik wil online betalen. en dan kan ik alleen cijfers in tikken hoe moet dat?
ItisILeClerc
6 jaar geleden
Bij online betalen heb je geen pasnummer nodig.
ronron1212
6 jaar geleden
Heb heb je wel nodig @ItislLclere
TurfGraver
6 jaar geleden
Heb bij online betalen nog nooit mijn ing pasnummer gebruikt ronron1212.... en ja, heb wel online betalingen gedaan. :)
ronron1212
6 jaar geleden
Bankrekeningnummer en daarna pasnummer.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja maar wat is dan het bankrekeningnummer?
TurfGraver
6 jaar geleden
Onder woord, betaalrekening.
Iets van: NLxx INGB xxxx xxxx xx
https://3.bp.blogspot.com/-nslKC906mGc/VpjBoqTpo9I/AAAAAAAAvYQ/Qqa-pnVCerQ/s1600/ccv_contactloze_pas_ing.jpg
Pasnummer alleen 1x gebruikt bij ING zelf.
gvrox
6 jaar geleden
@Sanneeeeeeeeeee vragen ze ook nog om een vervaldatum (expiration) en CVC ? Dan is het een creditcardbetaling, en dat kun je niet met een ING bankpas.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ze vragen het kaartnummer
TurfGraver
6 jaar geleden
Kaartnummer.
Nu ben ik nieuwsgierig, waar vragen ze dat (en wie)? Denk dat gvrox gelijk heeft en dat het hier om een creditcard gaat.
LeonardN
6 jaar geleden
https://www.ing.nl/particulier/mobiel-en-internetbankieren/online-betalen/ideal/index.html
Er staat een filmpje bij.(grijs vak)
Daarbij wordt inlognaam en ww+TAN-code gevraagd. Is dat nog actueel??
ronron1212
6 jaar geleden
Om in te loggen op je bank is dat per bank verschillen @LeonardN
LeonardN
6 jaar geleden
Het gaat niet om inloggen, maar om een iDealbetaling doen. De vraag en deze reactiestroom gaat om ING. Ik snap dat het bij elke bank anders is, aangezien ik geen rekening heb bij de ING vraag ik het aan jou en anderen die dat wel hebben.
ronron1212
6 jaar geleden
@LeonardN Daarbij wordt inlognaam en ww+TAN-code gevraagd is alleen bij inloggen bij een bepaalde bank. Bij iDeaalbetaling bankrekeningnummer en kaart nummer. Code van je apparaat tan of wat dan ook.
gvrox
6 jaar geleden
@ronron1212 bij een iDEAL-betaling bij ING log je in met je gebruikersnaam en wachtwoord, en bevestig je de betaling met een TAN code die via SMS naar je telefoon wordt gestuurd, of je scant de QR code met de app, en dan bevestig je met de pincode van de app. Pasnummer heb ik nog nooit nodig gehad bij de ING om te betalen.
ronron1212
6 jaar geleden
Bij de bank zelf niet nee maar als je een webwinkel betaald via de webwinkel?
ronron1212
6 jaar geleden
@gvrox bij mijn bank is het overigens altijd banknummer pasnummer en dan code
LeonardN
6 jaar geleden
@ronron1212 Heb je een ING-rekening/pas waar je wel eens online mee betaalt?
ronron1212
6 jaar geleden
Ja
TurfGraver
6 jaar geleden
Ik betaal met ING precies zo als in filmpje.
Zoals eerder vermeld, nog nooit (op 1x bij bank zelf na) pasnummet gebruikt bij betalingen.

Antwoorden (1)

Links onder in de hoek, onder de chip.
6 jaar geleden
LeonardN
6 jaar geleden
+Voor het goede antwoord op de vraag. @vijfmeter
Het probleem zal dan ook niet zozeer zijn de locatie van het pasnummer (dat dat linksonder is hebben al meerdere mensen aangegeven in de reacties). De grote vraag is, of je wel een pasnummer nodig hebt bij een online (ideal) betaling met een ING-debetkaart. Nu zegt de vrager al weer iets anders nl: "kaartnummer" wat de kans dat zij foutief denkt te maken te hebben met een debetkaartbetaling nog waarschijnlijker maakt:
https://community.ing.nl/t5/Betalen-Creditcards/kaartnummer-voor-online-betaling/td-p/180132
Grote kans dat de volgende reactie van de vrager is, dat zij bij een webshop probeert te bestellen waar geen debetbetaling mogelijk is, of op de verkeerde optie heeft gedrukt en nu een vraag stelt waarbij het antwoord op haar vraag geen oplossing voor haar probleem geeft. Door te vragen, te stellen en te filosoferen kunnen we achter de oplossing komen van het probleem wat achter de vraag schuil gaat. Daar zijn de reacties onder de vraag een prima plek voor.