Hoe achterhaal ik iemands iban?

Ik ben onlangs opgelicht. Ik weet van de oplichter alleen het ibannummer. De naam is niet bekend. Wat moet ik doen? Is er de mogelijkheid om meer te kunnen doen, behalve aangifte doen bij de politie.

Weet jij het antwoord?

/2500

Met de IBAN-checher kan je controleren of het een geldig nummer is. Hierbij worden ook de gegevens van de bank (naam adres e.d.) weergegeven. De naam van de rekeninghouder kan je als privépersoon niet achterhalen. Als je echter bent opgelicht en je gaat met deze gegevens aangifte doen bij de politie kan deze via de bank wellicht de oplichter opsporen.

Bronnen:
https://nl.iban.com/iban-checker

Je kunt ook nog kijkof deze verkoper nog andere advertenties heeft geplaatst en neem dan opnieuw contact op met de verkoper en zeg dat je het artikel wil komen bekijken en ophalen en krijg zo zijn of haar adresgegevens. Om te verhullen dat jij het bent kan je eenvoudig je profiel op marktplaats veranderen je naam en ook je postcode zodat de verkoper geen argwaan krijgt. Of als hij of zij geen andere advertenties heeft op het moment kijk dan elke week nog eens bij zijn account. Dat doe je door hem als favoriete verkoper aan te vinken je krijgt dan ook bericht zodra er door zo iemand een nieuwe advertentie wordt geplaatst. Het is dus beter niet bij marktplaats deze verkoper als als verdachte verkoper aan te merken ,je kans om zijn adres te bemachtigen is dan misschien verkeken als hij word verbannen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100