Werkt de zorg ook op zondag? Dus zijn er ook patiënten afspraken op zondag ? Bij de huisarts of psycholoog of tandarts of Dietist etc?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (4)

Volgens mij is alles wat urgent is, of gewoon echt nodig qua zorg ook op zondag gewoon aanwezig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er valt geld te verdienen op zondag aan mensen die geen zin hebben om ergens vrij voor te nemen, dus natuurlijk zijn er ook behandelende artsen op zondag aan het werk.

Google maar eens op 'tandarts zondag'.

Uiteraard zijn er 's nachts en zondag ook altijd huisartsen(posten) geopend.

Psychologen misschien weer wat minder, dat kan ik zo snel op google ook niet vinden, maar dat is meestal ook niet iets dat mensen op zondag plotseling nodig hebben.

Verder is er natuurlijk van alles qua noodhulp geopend, spoedopvang, ziekenhuizen, eerste hulp en ga zo maar door.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Psychologen hebben ook dienst op zondag, denk aan opname van mensen in psychische nood
Nee,alleen voor noodgevallen kun je op zondagen terecht bij artsen/tandartsen.
Ik ben zelf wel eens geholpen op zondag bij een tandarts omdat ik een afgebroken kies had en de zenuw bloot lag,dat is pijn die niet uit te houden is,zo erg.
Ik kon binnen een uur terecht en de kies is er toen uitgehaald.
Dat is dus echt nodig.
Een diëtist is nooit een noodgeval!
En op zondag kan je de Huisartsenpost bellen,ook alleen voor noodgevallen.
Bij urgente psychische problemen zal dat ongetwijfeld ook zo zijn.
Maar alles wat niet dringend is zal moeten wachten tot maandag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor de zorg op afspraak wordt er op zondag volgens mij niet gewerkt. Je ziet wel steeds meer dat mensen wel op zaterdag bij tandarts/huisarts/fysiotherapeut etc. terecht kunnen.