Waarom is nederland zo gericht op handel?

De reden dat we duits, engels en frans moeten leren is om makkelijker te kunnen handelen. Maar waarom is dat zo belangerijk voor nederland.

Toegevoegd na 12 minuten:
Dus nederland bepaald ff dat iedereen handelaar wil worden....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4 antwoorden in 1 minuut. Wow!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Wow: De reden dat we Duits, Engels en Frans moeten leren is omdat we in Europa zoveel talen spreken. In deze tijd en economie kan je beter talen leren. Dat is niet alleen voor de handel overigens. Ook tijdens een studie moet je vaak in andere talen kunnen lezen. Bij Biologie op de universiteit vroeger bijvoorbeeld Duits, maar tegenwoordig op alle opleidingen ook Engels. In bedrijven die wereldwijd opereren worden werknemers ook geacht Engels te kunnen. De overheid stimuleert met dit onderwijs niet zozeer (alleen) de handel.

Het beste antwoord

Omdat Nederland weinig zelf heet aan grondstoffen, landbouw etc..
Dus we moeten het hebben van onze handelspositie in de wereld.
Die hebben we door de eeuwen heen opgebouwd en als we die kwijtraken hebben we niets tot weinig meer over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat wij veel producten uit het buitenland importeren. En wij exporteren ook weer producten naar het buitenland. Dat is heel goed voor onze economie.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is belangrijk omdat wij dan goedkopere producten uit het buitenland kunnen importeren en wij exporteren dan weer onze producten naar het buitenland. Dat levert ons een hoop geld op en bespaart ons ook weer heel wat!

Hier staat meer info

http://scholieren.samenvattingen.com/documenten/show/1409444/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uhm, met handel kun je ongelooflijk veel geld verdienen. Bijna alle miljonairs handelen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar niet iedereen wil miljonair worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, ja, wow! (Maar ik best wel eigenlijk...)
Als ze invloed wil hebben op de wereldeconomie moeten landen zich onderscheiden in bepaalde dingen.
Nederland heeft -door goede ligging- gekozen om zich te specialiseren in de handel..!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onze ligging aan zee en onze bevaarbare rivieren zorgen ervoor dat we over goede handelsroutes beschikken. Van die positie maken we al eeuwen dankbaar gebruik.