Hoe moet ik een boekhouder gebruiken voor mijn E-commerce bedrijf?

Hallo. Het is de eerste keer dat ik een bedrijf opzet, Ik heb daar dus niet alle kennis van. Via (Bol Masterclass) leer ik hoe ik dit stap voor stap moet doen. Ik ga natuurlijk mijn vragen ook met de boekhouder doornemen maar om een zo goed mogelijk beeld te krijgen vraag ik het hier ook even. ((Ik ben dus bezig met het opzetten van een zelfstandig E-commerce bedrijf. Even kort samengevat: E-commerce is handelen via het internet, koppen en verkopen via platformen als Alibaba en Bol.com). Nu ben ik even het een en ander aan het uitzoeken voor ik daadwerkelijk ga beginnen aan dit project. Ik zelf ben niet zo goed in rekenen, laat staan in boekhouden. Nu ben ik op het idee gekomen om een boekhouder te gebruiken voor dit omdat dit niet zo duur is, echter weet ik niet hoe dit werkt. Welke gegevens heeft de boekhouder nodig om mijn boekhouding te kunnen doen en hoe zorg je er voor dat de boekhouder alle benodigde gegevens ontvangt? Heeft er iemand ervaring met het gebruik van een boekhouder met een E-Commerce bedrijf en zou je jou ervaring kunnen delen met mij?)).

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.8K
tinus1969
4 jaar geleden
E commerce handel is weinig meer dan rekenen en boekhouden; je verdient immers door slim je marge te bepalen (niet te veel niet te weinig). Dat moet je zelf kunnen en iig snappen.

Antwoorden (1)

Een boekhouder is een boekhouder voor welk bedrijf dan ook. De boekhouder legt alle gegevens vast in een boekhoudpakket. Daarvoor heeft hij alle officiële documenten nodig dus de inkoop facturen en de verkoopfacturen. Contracten en alle financiële afspraken.
Een boekhouder gebruik je niet die huur je in je betaald daarvoor een prijs en daarvoor verleed hij of zij een dienst.
Toegevoegd op 09 februari 2020 14:52: tekst
ronron1212
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ja inhuren dat bedoel ik ook haha. Tnx