wat te doen...mijn bankpas is geblokkeerd en het is avond.....???

weet 100% zeker dat ik de juiste pincode heb geprobeerd want heb vlak daarvoor nog ge-internetbankierd maar helaas....geblokkeerd dus, misschien dom maar ging zo aan mezelf twijfelen dat ik de tweede keer 2 cijfers omdraaide en de derde keer gokte dat ik misschien mis gedrukt had, maar echt....geblokkeerd....

morgenochtend komen ze mijn dubbelglas leveren en ik moet een betaling doen....kan niet pinnen nu en de bank is dicht......:(

(ze komen voor de bank open gaat waarschijnlijk al, en anders kan ik zowiezo niet weg anders zal je net zien dat ze precies dat moment komen..........)

Toegevoegd na 3 minuten:
ben bij de rabobank en het gaat om de hele bovenverdieping aan glas....geen 50 euro, dus denk niet dat iemand dat nu zo te leen heeft, anders zou dat een goed idee zijn....

Toegevoegd na 8 minuten:
het glas wordt alleen geleverd en ze kunnen om 8 uur al komen:((((

Toegevoegd na 9 minuten:
voor telebankieren is mijn pas ook geblokkeerd want dat gaat ook met je pincode (handig was ik he......)

Toegevoegd na 14 uur:
vanmorgen naar de bank geweest en die hebben m gelijk gedeblokkeerd.

heb van mijn vriend geleend die was op tijd van zijn werk terug:)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En, zitten de ramen er al in?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoi hoi, wat lief dat je er aan denkt:)
mijn vriend had nog net genoeg op zijn rekening en toen ie uit de nachtdienst kwam heeft hij gepind (wilde ik niet omdat het mijn huis is, dus vind dat hij niet hoeft te betalen voor dat soort dingen) maar het glas staat in de tuin, van het weekeind gaan ze zetten:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gelukkig maar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi om te horen! En zo komt alles toch nog goed ;) Heb je nog wel een beetje lekker geslapen dan? ;)

Het beste antwoord

Kijk eens of je nog kan internetbankieren? Dan kun je morgen gewoon direct via de bank betalen.

wat je dan ook nog kan doen is het geld naar een bekende overmaken met de zelfde bank. Het geld staat dan meteen op zijn rekening, en die persoon kan dan wel pinnen.

Bovendien zijn ze met een hele bovenverdieping wel even bezig, dus waarschijnlijk zijn ze niet voor openingstijd bank klaar.

Toegevoegd na 8 minuten:
Naar aanleiding van je uitbreiding van de vraag: wat heb je afgesproken met het bedrijf? heb een een papier met informatie over mogelijkheden van betalen? bel meteen even morgen met het bedrijf.

Er wordt zelden geëist dat je direct contant moet voldoen, tenzij dit duidelijk is afgesproken.

En anders moet later op de dag toch geen probleem zijn als je de situatie morgen meteen over de telefoon even voorlegt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er staat op de bon dat het rest bedrag ( na een aanbetaling die ik al gedaan heb) bij levering voldaan moet worden en over de telefoon hadden ze het over contant, maar dat staat niet op de bon
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze hebben de spullen klaar staan en de tijd ingepland. Het is voor hun niet handig om morgen dan maar niet te komen. Even bellen, en de situatie uitleggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thanks:) alles is goedgekomen. en de bank had m in 1 minuut gedeblokkeerd de volgende dag

Andere antwoorden (6)

om de betaling van morgen op te lossen, kan je aan je buren misschien op wat geld vragen, je rekening activeren lukt iig niet voor morgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drepolli
12 jaar geleden
Denk dat weinig buren je geld gaan lenen, ik zou het zelf ook niet doen bij mijn buren want als het mis gaat heb je meteen een probleem
Ik zou morgenochtend het glasbedrijf bellen voordat ze komen, of anders als ze binnenkomen meteen meedelen dat je nu geen contanten in huis hebt. Je kan natuurlijk aanbieden ter plekke het geld over te maken via internetbankieren, wellicht voldoet dat.

Als je een creditcard heb kan je bij een pinautomaat geld pinnen als noodoplossing ( gauw weer terugstorten natuurlijk want de rente is idioot hoog )
Ook kan je eventueel rechtstreeks bij de glaszetters met je creditcard pinnen als zij een pinautomaat hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
leg het gewoon uit aan de mensen van het bedrijf, vóórdat ze beginnen aan hun werkzaamheden (kunnen ze zelf beslissen of ze aan hun werk beginnen). misschien kan je even iemand vragen om bij jou in huis te blijven, zodat jij als een speer naar de bank kunt gaan!

Toegevoegd na 1 minuut:
als het om de hel bovenverdieping gaat, neem ik aan dat ze ook niet binnen een uur klaar zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat gaat niet, je zult echt moeten wachten totdat de bank open is want alleen zij kunnen de pas deblokkeren.
Maar dat is een actie van 5 minuten dus het is zo geregeld. Echter, je zult er wel heen moeten want telefonisch zullen ze het zeker niet doen.

Je zult dus iets moeten regelen met het bedrijf die het dubbelglas komt leveren. Je kunt ze bellen om te vragen of ze een uurtje later komen, maar dat kan ook niet meer op dit tijdstip.
En anders zul je moeten uitleggen dat ze even moeten wachten en dat jij tijdens de levering als een speer naar de bank gaat, terwijl zij het plaatsen laat je even iemand oppassen en race jij naar de bank.
Plaatsen ze het niet maar leveren zij alleen? Leg het met je meest vriendelijke gezicht uit en zeg dat je het anders later contant komt afgeven of dat je het telefonisch overmaakt.
Negen van de tien keer gaan ze accoord, dit is overmacht.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerste optie: Heb je geen overschrijvingsformulieren meer? Dan kan je er voor hun neus een uitschrijven en kunnen ze hem desnoods zelf posten.

Tweede optie: Bij de ING hebben ze een telefoonnummer voor verlies/diefstal van je pas dat 24 uur per dag bereikbaar is. Ze blokkeren dan je pas. Als jouw bank dat ook heeft zou je ze kunnen vragen je te helpen hem op korte termijn te deblokkeren.

Derde optie: Betalen met een creditcard maar die heb je waarschijnlijk niet anders was je daar zelf wel opgekomen.

Vierde optie: Het geld gauw van iemand lenen.

Vijfde optie: Misschien brengen die mensen van het bedrijf zo'n apparaatje mee waarop je alleen een handtekening moet zetten en dan wordt het bedrag automatisch van je rekening afgeschreven.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er staat op de bon dat het rest bedrag ( na een aanbetaling die ik al gedaan heb) bij levering voldaan moet worden en over de telefoon hadden ze het over contant, maar dat staat niet op de bon
Tsja, wat niet kan dat kan niet, het bedrijf heeft het vast al vaker meegemaakt dat toch niet voldaan kan worden aan de betaling tijdens de klus. Als ze dan weer meteen weggaan a. zijn ze voor niets gekomen en b. hebben ze nog steeds geen geld, dus dat willen ze ook vast zelf niet.

Als je het netjes meteen bij het begin van de klus uitlegt (of beter nog, de mensen daarvoor nog even belt en het uitlegt) dan is er vast wel iets te regelen. Zeker als het lukt om tijdens de klus nog even naar de bank heen en weer te gaan (eventueel met een buur thuis of zo). Zorg dat je eventueel legitimatie bij de hand hebt zodat ze je gegevens kunnen noteren voor een eventuele betalingsafspraak, en zorg daarna gewoon dat ze zo snel mogelijk alsnog hun geld krijgen.

Komt vast wel goed, en nogmaals, wat niet kan dat kan niet, nu 's avonds laat weinig meer aan te doen. Ga lekker slapen en probeer morgenochtend gewoon in goed overleg iets netjes af te spreken.