is het zo dat als je een creditcard hebt je altijd een bkr. registratie in Tiel hebt? Maakt niet uit positief of negatief saldo??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Nee, dat is niet per definitie het geval. Als jouw creditcardmaatschappij het bedrag automatisch incasseert elke maand of als je nog nooit in termijnen hebt terug betaald (dat wil zeggen: elke maand het volledige bedrag dat je uitgaf weer terug hebt betaald) is de kans zelfs groot dat je niet geregistreerd staat. Pas sinds kort (een half jaar ongeveer) zijn maatschappijen er als gevolg can Europese regels/richtlijnen mee begonnen je sowieso te registreren, ongeacht hoe je terug betaalt.
Enige manier om het zeker te weten is even te bellen; die vraag krijgen ze daar dagelijks van mensen die een hypotheek willen afsluiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Registratie bij BKR is alleen bij gespreid betalen, dus een creditcard hoeft niet te worden opgezegd als men een hypotheek wil. Alleen het gespreid betalen moet er dan afgehaald worden, zodat de registratie van de BKR gaat.

Andere antwoorden (4)

Ja, je creditcard staat bij BKR vermeld voor het bedrag dat je ermee kunt opnemen (ook als je (nog) niets hebt opgenomen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, daar heb je voor getekend toen je je credit card aanvroeg. Maar zolang je geen betalingsachterstanden hebt heeft dit geen gevolgen.

Trouwens tot voor kort waren ook mobiele telefoonabonnementen bij BKR geregistreerd. Nu niet meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent geliefd zie ik. C+ van mij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, een profeet wordt in eigen stad niet geëerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is alleen bij gespreid betalen de BKR registratie, niet als je eind van de maand direct alles aflost.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen een debit card, waarbij 't dus gelijk van je rekening gaat, is niet geregistreerd. Aflossing aan 't eind van de maand is nog steeds een krediet en moet dus geregistreerd zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet zo widar, ik werk zelf bij de bank en werk dagelijks met creditcards. Gespreid betalen is een lening, vandaar de registratie bij BKR. Als je geen gespreid betalen op je creditcard hebt, wordt het eind van de maand in 1x verrekend van je bankrekening, kost het je geen rente en ook krijg je geen registratie bij bkr!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aha, je weet het blijkbaar beter dan ik. Info van de bron is natuurlijk altijd beter.
Tenzij je een prepaid creditcard neemt, sommige doen een bkr check, anderen niet. Dan krijg je ook geen registratie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je wordt alleen bij BKR geregistreerd met een creditcard als je gespreid betalen hebt, dus in termijnen aflost. Betaal je aan het eind van de maand direct af wordt dit niet bij BKR geregistreerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet per definitie waar. Ik weet van in elk geval een grote creditcardmaatschappij dat zij sinds enige maanden ieder krediet bij het BKR registreren, ongeacht of je gebruik maakt van de gespreid betalen faciliteit.