Als koppel een appartement huren goedkoper dan als geen koppel?

Krijg je korting als je samen als stel een appartement huurt? Of maakt het niet uit?

Toegevoegd na 11 minuten:
Ik snap dat het goedkoper is als je de kosten split! Maar wat ik bedoelde te vragen is of je korting bij de belasting oid krijgt. Had dit een keer ergens opgevangen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Nee, je krijgt geen korting als je met twee of meer een appartement huurt.
Het kan de verhuurder namelijk niks schelen, als je de huur maar betaalt.

Belastingen hebben weer niets te maken met het huren van een appartement.

Als je in verhouding tot je inkomen te veel geld aan huur kwijt bent, dan kun je in aanmerking komen voor huurtoeslag.

Als je gaat samenwonen kan dat gevolgen hebben voor je belastingaanslagen.
Dat heeft niets met de huur van het appartement te maken.
Wel met of je fiscale partners bent enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie toevoeging momo, vooral omdat hij later toevoegt dat hij belastingvoordeel bedoeld.

Andere antwoorden (2)

Dat maakt niets uit. Je huurt het appartement voor een vast bedrag, of je er nu in je eentje in woont of met zijn twintigen. Je kunt zelfs een appartement huren en er niet in gaan wonen.

Maar... als je met z'n tweeën bent en je hebt beide een inkomen, dan kun je in ieder geval de kosten delen. Dat maakt het dan wel goedkoper...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je met zijn tweeen een appartement huurt dan zal in geval er een vertrekt en niet meer bijdraagt, de overblijvende hoogstwaarschijnlijk aansprakelijk zijn voor het gehele bedrag.Zie contract.
Op grond van het samenwonen ben je nog geen fiscaal partner. Daarvoor zijn aanvullende eisen.
Dan is er ook geen fiscaal voordeel te behalen omdat er niet geschoven kan worden.