Huursubsidie met terugwerkende kracht?

Vorig jaar augustus is mijn vriend bij mij weggegaan, waardoor ik met mijn inkomen recht zou hebben op huursubsidie.
Echter, hij heeft zich pas deze maand bij mij uitgeschreven (door omstandigheden, waaronder luiigheid).

Kan ik die huursubsidie alsnog krijgen?
Kan ik bewijzen dat hij hier al een jaar niet meer woont?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zo het allicht kunnen proberen aan te vragen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gemeente.

Het beste antwoord

Als je een huurbewijs van het andere huis van je ex hebt kun je het tonen aan de belastingdienst. Of hij moet gewoon bij iemand hebben ingewoond (ouders) dan word het moeilijk. Je had hem ook zelf kunnen uitschrijven bij de woningstichting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Helaas. Het moment van uitschrijven is het moment waarop jij pas kan bewijzen dat je alleen woont.
Maar jij had jouw vriend ook gewoon bij je kunnen laten uitschrijven hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens de gemeente stond ie op jouw adres ingeschreven en waar ie stond ingeschreven is ook bij de belasting bekend en mede gekoppeld aan het adres.
Voortaan zelf ff naar de gemeente en m uit laten schrijven op je adres!
Vooralsnog zal je voor die maanden dat ie r niet meer was geen teruggaaf krijgen om het simpele feit dat ie officieel nog bij je woonde
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vrees dat dit moeilijk wordt. Je kunt contact opnemen met de belastingtelefoon, maar juridisch zal dit niet meevallen. Wellicht kun je onder 'fraude' een en ander rechtzetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je had de gemeente direct een adres onderzoek moeten laten doen. Dit kan niet met terugwerkende kracht. Goede leer voor de volgende keer ;)