Als het callcenter failliet is dan bestaat de onderneming niet meer, als een callcenter is overgenomen was de onderneming niet failliet daar een ondernemer geen ongezonde onderneming zou gaan kopen of daarmee fuseren.
Als een bedrijf geen geld meer heeft, dan is via een gerechtelijke procedure een faillissement aan te vragen, en, wanneer de rechtbank en dus de rechter dat goedkeuren, dan is er geen sprake meer van salaris.
Salaris wordt betaald door een bedrijf, en daarvoor moet de onderneming wel geld hebben, wat bij een faillissement klaarblijkelijk niet het geval is.
Als dit callcenter daadwerkelijk failliet is verklaard, dan gaat het uwv eerst beoordelen of uw dochter uitkeringsgerechtigd is, en zoja, tegen welk bedrag en onder welke voorwaarden.
Als het zo zou zijn dat de beoordeling al heeft plaatsgevonden en de hoogte van de uitkering al is vastgesteld, dan kunt u een voorschot aanvragen op de toegewezen uitkering.
Correctie; dan kunt uw dochter dat aanvragen.
Mocht het zo zijn dat u meer informatie of hulp met betrekking tot dit feit wenst, dan kunt u contact met mij opnemen en wil ik (uiteraard kosteloos) hulp bieden bij het bewerkstelligen van de aanvraag tbv een voorschot en/of een uitkering.