callcenter failliet is overgenomen door een ander bedrijf nu krijgt mijn dochter haar salaris niet uitbetaald pas over 6 a 8 weken via uwv wat nu

Nee,

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor dit soort situaties heeft iedereen een
spaarpotje, een noodpotje.
Zo niet, dan zult u misschien uw dochter wat moeten lenen uit uw spaarpotje voor noodgevallen.

Antwoorden (5)

Voorschot vragen bij UWV. In echte noodsituatie is er vast een oplossing bij UWV of gemeente.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uitkering duur lang ,spaargeld moet dan aangesproken worden of andere geldbronnen zoeken b.v familie
wellicht een voorschot vragen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij gemeente WBB (wet bijzondere bijstand) voorschot aanvragen. Wordt tzt met uitkering UWV verrekend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je krijgt geen bijstand zo snel en zeker geen bijzondere bijstand
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even goed lezen. Is voorschot!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gemeente geeft geen voorschot gaat via het UWV.
UWV is niet hetzelfde als de gemeente. bijstand gaat via gemeente en als je bijzondere bijstand wilt moet je eerst bijstand hebben
Als het callcenter failliet is dan bestaat de onderneming niet meer, als een callcenter is overgenomen was de onderneming niet failliet daar een ondernemer geen ongezonde onderneming zou gaan kopen of daarmee fuseren.
Als een bedrijf geen geld meer heeft, dan is via een gerechtelijke procedure een faillissement aan te vragen, en, wanneer de rechtbank en dus de rechter dat goedkeuren, dan is er geen sprake meer van salaris.
Salaris wordt betaald door een bedrijf, en daarvoor moet de onderneming wel geld hebben, wat bij een faillissement klaarblijkelijk niet het geval is.

Als dit callcenter daadwerkelijk failliet is verklaard, dan gaat het uwv eerst beoordelen of uw dochter uitkeringsgerechtigd is, en zoja, tegen welk bedrag en onder welke voorwaarden.

Als het zo zou zijn dat de beoordeling al heeft plaatsgevonden en de hoogte van de uitkering al is vastgesteld, dan kunt u een voorschot aanvragen op de toegewezen uitkering.
Correctie; dan kunt uw dochter dat aanvragen.

Mocht het zo zijn dat u meer informatie of hulp met betrekking tot dit feit wenst, dan kunt u contact met mij opnemen en wil ik (uiteraard kosteloos) hulp bieden bij het bewerkstelligen van de aanvraag tbv een voorschot en/of een uitkering.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed dat er dank zij de werknemersorganisaties en de wetgever bij faillissement het UWV op aanvraag (binnen 1 week nadat het loon betaald had moeten zijn) van de werknemer de loonbetalingsverplichting van de werkgever overneemt en bijspringt op basis van art. 61 van de werkloosheidswet.
Ook voor vakantiegeld en werkgeversbijdrage pensioenpremie (aandachtspunt).

Bij het UWV kun je een voorschot krijgen maar daar moet je wel zelf om vragen.
UWV propageert dit niet.
Het Uitvoeringsinstituut gaat er wellicht van uit dat iedereen dit zelf kan opvangen of zou moeten kunnen opvangen.
Zelfredzaamheid wordt wel gepropageerd maar velen kunnen dat niet.