Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb €50 op mijn rekening gestort via een geldmachine bij de rabobank maar mijn Random Reader zegt dat mijn saldo €0,- is?

Ik ben dus naar de bank gegaan, heb daar mijn geldt gestort, en nu heb ik mijn Random reader, en dan wil ik checken hoeveel saldo ik heb maar die zegt dat ik er geen centje op heb, terwijl ik vanmiddag geldt op heb gestort... is dit normaal en zal ik tot morgen wachten of heb ik wat fout gedaan? (weet heel zeker dat alles goed is gegaan)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
661

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

storten bij de geldmachine is niet 'direct' zichtbaar. De stortingen worden eerst door de bank gecontroleerd. Het is dus normaal dat je storting niet gelijk zichtbaar is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien duurt het een dag ofzo
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door alle nieuwe mogelijkheden zoals internetbankieren, chippen, pinnen, flappen tappen, etc. lijkt het net of iedere transactie direct wordt doorgevoerd op je rekening, dat is echter niet zo.

Het is slechts cosmetisch of virtueel. Pas wanneer de, ik noem het maar voor het gemak dagafsluiting, heeft plaatsgevonden op het mainframe (heul grote computers) zijn alle mutaties van die dag verwerkt en is je saldo daadwerkelijk weer actueel. Zo'n dagafsluiting draait urenlang in de avond en nacht.

Dit komt doordat het hart van het Nederlands geautomatiseerd betalingsverkeer nog steeds bestaat uit informatiesytemen uit de jaren 60 van de vorige eeuw en alles werd toen verwerkt in zogenaamde batchverwerking in tegenstelling tot nu, alles gaat transactie gewijs. Niemand durft aan deze systemen te komen omdat men bang is dat het hele systeem omvalt en men eigenlijk niet goed meer weet hoe het eruit ziet. Alle huidige snelle betaalmethoden zijn als kosmetische schil om dat oude hart heengebouwd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding