internet bankieren > geld overmaken, kan ik mijn geld terugkrijgen?

ik ben van plan om iets te kopen via marktplaats en het geld over te maken op diege zijn rekening, stel dat ik mijn product niet krijg kan ik dan mijn geld terugkrijgen door een mail of iets anders naar abn amro te sturen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (6)

Nee helaas, overgemaakt is overgemaakt. Enige optie is om de aanbieder dan te vragen het terug te storten, maar als het kwade opzet is, is dat kansloos.

Ophalen of, als dat echt niet gaat, eerst bellen is mijn advies.
paulus811
12 jaar geleden
Nee dat gaat niet lukken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat is onmogelijk. Stel je voor, er zou onmiddellijk misbruik van gemaakt worden als dat kon! Stel je voor dat je iets verkoopt en betaald wordt en dat de koper na betaling zijn geld weer vrolijk van je rekening haalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee , overgemaakt is overgemaakt. Wel schijnt dit via paypal te kunnen. bij ABN kun je alleen automatische incasso's terug vorderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
daar dacht ik ook al aan , kan ik dan ook geld sturen naar een rekening?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou je het best bij paypal kunnen informeren.
Als je een creditcard neemt bij ABN zou ik daarmee betalen. Dan ben je namelijk voor zulke dingen verzekerd en kun je wel je geld terug krijgen.
Het is mij zelf verteld op het kantoor van ABN toen ik mijn beleggingspakketten ging reviewen met mijn broker.

Toegevoegd na 1 minuut:
Trouwens, overboekingen kun je wel degelijk ongedaan maken als daar goeie reden toe is. Ik weet alleen niet wat het beleid van ABN op dit gebied is. Maar mij is het in het verleden wel een keer gelukt toen ik een onterechte betaling had gedaan. Telefonisch zelfs!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begin een beetje te twijfelen als ik zo de andere antwoorden zie maar volgens mij gaat het dus wel. Een betaling storneren noemt men dat, elke betaling kan binnen een termijn van, ik dacht 30dgn., gestorneerd worden. Ook wanneer je anderen gemachtigd hebt geld van je rekening te halen, kun je dit.

Uitzondering zijn acceptgiro's van organisatie die speciale machtigingen hebben, zoals veel overheidsinstellingen, nutsbedrijven en goede doelen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Overigens: De tip hierboven met de creditcard is een hele goeie, alle aankopen zijn nm. met een creditcard verzekerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Storneren kan volgens mij alleen in het geval van een machtiging.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Storneren kan in het geval van een automatische incasso, en niet bij loterijbedrijven en dergelijke.
Storneren van een acceptgiro kan sowieso niet.
Storneren kun je tot 56 dagen na de incasso doen.