Ik zou graag onze badkamer willen verbouwen ivm rolstoel. Hoe kan ik dit het beste aanpakken qua vergoedingen?

Ik zat zelf te denken aan een tegemoetkoming in de kosten en\of evt aftrekpost voor de belasting ?!?

groeten Marcel

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

ga naar het wmo loket van je gemeente, daar kun je vergoedingen aanvragen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor het deel dat niet door de gemeente wordt vergoed is er de aftrekpost: aanpassingen aan een woning.

Informatie vanuit het aangifteprogramma hierover:
Uitgaven voor aanpassingen aan een woning kunt u aftrekken. Met 'woning' bedoelen we uw eigen woning, een huurwoning, woonwagen of woonboot. De aanpassingen moeten wel op medisch voorschrift zijn gedaan, omdat u een beperking van een lichaamsfunctie had. U mag alleen dat deel van de uitgaven aftrekken waarvoor u geen vergoeding kreeg.

U telt de totale uitgaven mee als de waardestijging van de woning door de aanpassingen niet meer is dan 10% van de aanpassingskosten.
fisbel