Financiele kant van verhuizen, heb ik met € 2500 genoeg geld voor low budget verhuizing ?

Sta al aantal jaren ingeschreven voor een andere woning in een andere plaats. Nu heb ik eindelijk genoeg punten om voor een woning in aanmerking te komen, en heb een bescheiden bedrag bij elkaar via een lening en wat spaargeld. Ik heb iemand die mij voor 150 euro wel wil helpen oververhuizen met zijn bestelbus, en ik heb uitgerekend dat ik zo ongeveer 500 euro voor kwijt zal zijn om in een huis van 50 m2 goedkoop laminaat te leggen. Ik zal zitten met een dubbele huur, daar reken ik ook 550 euro voor. Telefoon en internet zal mij ongeveer 25 euro kosten om over te zetten. Behangen en verven wil ik later doen als ik al in de woning zit en meer geld tot mijn beschikking heb. Ben ik nog kosten vergeten ? Ik heb nu zo ongeveer 2500 euro tot mijn beschikking en wil dus echt heel low budget oververhuizen. Ga ik dat redden of heb ik toch echt meer geld nodig ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Kosten waar je nog rekening mee moeten houden:
Gordijnen. Horen niet bij het huis, maar zijn van de vorige bewoner. Misschien dat je een goedkope deal met hem kan maken.

Ik denk echter dat je voor 2500 euro echt een heel eind gaat komen.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik ben zelf aardig wat verhuisd en verhuizen is niet leuk en duur, i.h.a. Verhuizen moet je leuk maken; zorg dat je genoeg kennissen hebt om een handje mee te helpen (kost je een kratje, maar daar kan je zelf ook nog van nuttigen).

Je kan al besparen met die bus; huur bij Europcar (of ander) een bestelbus voor een DAGdeel. Als je die voor 19.00 uur (sluitingstijd) ophaalt, kan je er de hele avond en nacht mee lopen toeren. Reserveer deze bus voor 17.00 uur op een andere naam dan ben je vrij zeker dat als jij om 18.45 aankomt er nog een bus beschikbaar is! Kosten ca. €40,-:
http://www.europcar.nl/files/ec/Particulier_grijs_2013_DEF.pdf

Laminaat: prijs van €10,-/m² is al aan de hoge kant. Je kan bij de Kwantum terecht voor de helft:
http://www.kwantum.nl/vloerbedekking/laminaat/laminaat?sortField=PriceLowHigh&gclid=CKL07bHIibYCFUnMtAodwy8ASw

Schilderen NA verhuizen is een ramp, je moet al je meubels weer verplaatsen en afdekken. Afgezien van de irritatie ben je ook waarschijnlijk duurder uit door ongelukjes en afdekmateriaal. Het gaat om 50m² oppervlak, dus iets van 140m² muuroppervlak, dat kan je in 1 avond doen met 2 man. Voor het eten even de eerste laag, na het eten de 2e laag. Nacht laten drogen en verhuizen maar. Denk aan ca. 5m²/liter latex, kom je uit op €60,- tot €75,-. (+rollers en kwasten en bakjes).
http://www.kwantum.nl/behang-en-verf/verf?pagenumber=2

Voor gordijnen kan je ook eens bij de Kwantum kijken:
http://www.kwantum.nl/gordijnen

Met dubbele huur, zou je kunnen proberen, met toestemming van verhuurder, voor tijdelijk onderhuur (toeristen). Internet en telefoon valt weinig op te bezuinigen.

Dus voor de fysieke verhuizing (huur bus), vloer leggen en latexen, kom ik uit op ca:

€ 60,- bus (+benzine)
€275,- laminaat
€100,- witten
€100,- eten, drinken, booze

€535,- totaal. (zeg €600,-)

Dan moet je met €2500,- toch een heel eind moeten komen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gesponsord door de kwantum?